Az Európai Bizottság a vizsgált weboldalak közel kétharmadánál elsősorban a fizikai termékek más országokból történő megvásárlását korlátozták, írja a Bitport. Ebben a háztartási berendezéseket forgalmazó oldalak jártak az élen: 86 százalékuk nem értékesített külföldi vevőnek, de még könyvpiacon is 60 százalék volt az ilyen gyakorlatot követő webáruházak aránya.
Ez azonban már idén ősztől jelentősen változhat,
hiszen az Európai Tanács, a Parlament és a Bizottság múlt év novemberében fontos akadályt hárított el a határon átnyúló online kereskedelem elől. Az Unión belül lehetővé kell majd tenni, hogy a vásárlók szabadon választhassák ki azt a weboldalt, amelyről vásárolni szeretnének, és ebben nem szabad alkalmazni semmilyen korlátozást vagy átirányítást – még nagyobb méretű termékeknél sem.
Az új szabályok értelmében a fogyasztó azt is eldöntheti majd, hogy maga megy el a megvásárolt áruért a kereskedő telephelyére, vagy a kiszállítást választja.
2015 januárjában lépett életbe egy szabály, mely szerint magánszemélyeknek nyújtott rádiós és audiovizuális média-, távközlési és az elektronikus úton nyújtott szolgáltatások után egész Unióban a fogyasztás helye szerint kell megfizetni az áfát. 2016 decemberében pedig elkészült egy olyan javaslat, amely a cégek számára is egyszerűsítené a külföldre történő online értékesítést.