Az Egyesült Királyságban működő OAG elemző cég nyilvánosságra hozta a listáját az előző évben legjobban teljesítő légitársaságokról. A vállalat 57 millió járat adatait elemezve döntött. Az OTP (on time preformance) a légitársaságokat aszerint rangsorolja, hogy hányszor voltak képesek időben elindulni és landolni. Az OAG 15 perces ablakot engedett a társaságoknak.
A legjobban a litván airBaltic teljesített, náluk a járatok 90,1 százalékban indultak el és landoltak pontosan. A vállalat központja Rigában van és több európai, valamint amerikai útvonalon is repülnek a gépeik. A második helyen a Hong Kong Airlines zárt 88, 83 százalékos pontossággal, a harmadik pedig a Hawaiian Airlines lett, ezzel nekik járt a legjobb amerikai társaság díja.
Remek eredményeket mutattak a japán vállalatok is.
A világ 20 legnagyobb légitársasága közül a Japan Airlines végzett az élen, őket pedig a szintén japán All Nippon Airways követte. Ezen a listán az amerikai Delta Airlines szerezte meg az előkelő harmadik helyet. Nekik 82,76 százalékban sikerült teljesíteni az OTP követelményeit.
A nagy légitársaságok közül az Air China szerepelt a leggyengébben. Az ő járataiknak mindössze 60 százaléka indult el és ért célba a megengedett 15 perces késéshatáron belül. A japánok jó teljesítménye egyébként főleg a hatékonyan működő reptereiknek volt köszönhető.
Az OAG a légikikötőket is megfigyelte és rangsorolta hatékonyságuk alapján. A mega nagy (több mint 30 millió utas) kategóriában a Tokyo Haneda reptér teljesített a legjobban.
Innen az OTP-n belül indult el és érkezett meg a gépek 86.75 százaléka.
A kisebb kategóriában (10-20 millió utas) az Osaka International repülőtér került a dobogó tetejére és a Sapporo Okadama lett a harmadik. A második helyen az amerikai Salt Lake City International végzett. A középső kategória ( 20-30 millió utas) királya az amerikai Minneapolis-St Paul International volt. Itt a gépek 85.73 százaléka szállt fel és le időben.