Erre figyeljen, ha visszaviszi az ajándékot

vásárlás
New York, 2008. december 23. Az egyik New York-i Toys R Us játékáruházban vásárolnak karácsonyi ajándékot az emberek 2008. december 23-án. (MTI/EPA/Justin Lane)
Vágólapra másolva!
A karácsonyi ajándékvásárlás idején gyakran felmerülő kérdés, hogy egy vásárló visszaviheti-e a terméket, ha mégsem tetszik neki. Még akkor sem, ha a minősége megfelelő és a készülék tökéletesen működik. Az ilyen esetekre felkészülve a kereskedők rendszeresen hirdetnek meg 30, 60 vagy 90 napos pénzvisszafizetési lehetőséget.
Vágólapra másolva!

A hatályos jogszabályok szerint,

ha egy megvásárolt termék rendeltetésszerűen működik és nincs semmilyen hiányossága, akkor a kereskedő nem köteles visszafizetni az árát,

csak azért mert egy vásárló meggondolta magát, például annak színe, vagy mérete miatt. Ez alól kivételt képeznek az internetes vásárlások, melyek esetén 14 napon belül még visszakérhetik a termék árát a vásárlók, a jogszabályban meghatározott feltételek teljesülése esetén (kormányrendelet: 45/2014.)

Az áruházláncok a karácsonyi időszakra vonatkozóan olyan pénzvisszafizetési akciókkal készülnek, melyeknél a vásárlók akkor is visszavihetik az adott terméket, ha egyszerűen meggondolták magukat.

Illusztráció Forrás: MTI/Justin Lane

„A legtöbb ilyen jellegű felhívás azonban egy bizonyos termékre és egy adott cikkszámra vonatkozik, ezért érdemes ellenőrizni a pénzvisszafizetési garancia pontos feltételeit, hogy ne a boltban derüljön ki, ha vásárló mégsem kaphatja vissza a termék árát" – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.

Ha egy kereskedő önként biztosítja a pénzvisszafizetés lehetőségét, akkor ő határozhatja meg, hogy mely termékekre és milyen időtartamra vonatkozóan nyújtja azt a vásárlóknak.

– hangsúlyozta a termékmenedzser.

Az ilyen jellegű akcióknál általában feltételként szokták megszabni a kereskedők, hogy a visszavitt termék bontatlan csomagolással rendelkezzen, illetve, hogy csak kipróbálás erejéig legyen használva.