Akár 6,9 százalék is lehet a 2017-es kínai GDP-növekedés

kínai gazdasági fejlődés, építkezések, Peking
(171221) -- BEIJING, Dec. 21, 2017 (Xinhua) -- Photo taken on Dec. 14, 2017 shows the Cadre International Transit-Oriented Development (TOD) Centre in the east Guangzhou area, south China's Guangdong Province. The project will serve as connections for interchanging passengers in the transportation hub, which integrates high-speed railways, subways and urban rails. From Guangdong to Hong Kong and Macao, can people work in one city and sleep in another? With the help of infrastructure connectivity, it becomes achievable to establish a "one-hour circle" within the Greater Bay Area in the near future. The Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area, as a city cluster involving overall population of 66 million in south China, encompasses Hong Kong, Macao and nine cities in Guangdong Province. Many major infrastructure projects will help turn the bay area into a more dynamic economic zone that is suitable for living, doing business and travelling. The Guangzhou-Shenzhen-Hong Kong Express Rail Link will connect Hong Kong to the renowned high-speed rail network of China via a 26-km tunnel. After the project is completed next year, the travel time from Hong Kong to Guangzhou, capital city of the bordering Guangdong Province, will be shortened from two hours to only 48 minutes. The Hong Kong-Zhuhai-Macao bridge, the world's longest manmade sea crossing, consists of a 22.9-km bridge and 6.7-km underground tunnel that spans the width of the Pearl River Delta. The Y-shaped bridge will cut travel time between Hong Kong and Zhuhai from three hours to just 30 minutes. With expanding capacities of roads, railways and ports, the Greater Bay Area will see a highly convenient and efficient transportation network. (Xinhua/Lu Hanxin) (ry)
Vágólapra másolva!
A kormány által tervezett 6,5 százalék helyett 6,9 százalék is lehet Kína 2017-es gazdasági növekedése a China Center for International Economic Exchanges gazdaságkutató intézet prognózisa szerint.
Vágólapra másolva!

Az első és a második negyedévben a kínai bruttó hazai termék (GDP) évi 6,9 százalékkal nőtt, a harmadik negyedévben pedig 6,8 százalékra csökkent a növekedési ütem.

Az összevont három negyedév növekedési üteme az előző évi azonos időszakhoz képest 6,9 százalék volt.

A kormány 6,5 százalékos GDP-növekedést irányozott elő a 2017-e évre.

Építkezések Pekingben. Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Lu Hanxin

Az intézet közgazdásza Hszü Hung-caj (Xu Hongcai) rámutatott: a külkereskedelmi forgalom fellendült tavaly, a lakossági fogyasztás a korábbi magas szinten tartotta magát és jelentősen megerősödött a fejlett technológiai ágazatok teljesítménye.

A kínai vámhivatal pénteki jelentése szerint a külkereskedelmi forgalom két év csökkenés után tavaly 14,2 százalékkal nőtt.

A kínai nemzeti statisztikai hivatal, az NBS elnöke szombaton egy pekingi gazdasági konferencián kijelentette, hogy

Az NBS a héten csütörtökön teszi közzé a főbb makrogazdasági mutatókat, a negyedik negyedévi és éves GDP-növekedés, a decemberi ipari termelést, a decemberi tőkeberuházásokat, a decemberi kiskereskedelmi forgalmat és az urbánus centrumokban az ingatlanárak alakulását.

A Világbank a külkereskedelmi forgalom és a lakossági fogyasztás növekedésére hivatkozva legutóbbi prognózisában 6,8 százalékra emelte 2017-es kínai GDP-növekedési előrejelzését az októberi előrejelzésében kilátásba helyezett 6,7 százalékról.

A Nemzetközi Valutaalap (IMF) 6,8 százalékos 2017-es kínai GDP-növekedéssel számol.