Florida a kedvező időjárása miatt a nyugdíjasok kedvelt célpontja. A munkától visszavonult amerikaiak előszeretettel választják az államot letelepedésre, és természetesen külön iparág is épült az idős emberekre.
Emiatt hozták össze a világ legnagyobb nyugdíjas lakóközösségét, a The Villages-t is, amely összesen 103 négyzetkilométeren terül el, három különálló központja van, és összesen 125 ezren lakják.
Érdekesség, hogy lakók életkora minimum 55 év.
A lakosságszám olyan mértékben emelkedik, hogy 2013-ban a leggyorsabban növekvő amerikai városnak választották – írja a Quartz.
Azonban van a lakóközösségnek egy másik óriási előnye is.
Összesen 1200 kilométernyi úthálózattal rendelkezik.
Ezt próbálja kihasználni egy amerikai startup vállalat, amely múlt héten jelentette be, hogy a nyugdíjas körzetet választja az önvezető taxijának tesztelésére és fejlesztésére. A taxi háztól-házig viszi az utasokat, akik egy applikáció segítségével hívhatják az autó.
Az önvezető jármű a 4-es szintű automatizáltsággal bír, azaz teljesen automata és minden dinamikus vezetési műveletet irányít. A járműben ettől még fog ülni egy sofőr, aki vészhelyzet esetén be tud avatkozni.
Mik az automatizáltság szintjei?
Egy nemzetközi szervezet, a SAE készítette el az önvezető járművek kategorizálását. Ebben az automatizáltság mértékét szabványosítják egy 0-5-ig terjedő skálán. A nullás szint jelenti azt, hogy az autót ember vezeti, és teljes mértékben ő is irányítja. A másik véglet az 5. szint, ami a teljes automatizáltságot jelenti, és a jármű már ember nélkül is működhet.A Voyage partnere a CARMERA vállalat, amelynek feladata az 1200 kilométernyi útvonal feltérképezése, navigáció és valós idejű frissítése a forgalmi viszonyokhoz igazítva.
A helyszín kiválasztása több szempontból optimális. Egyfelől az önvezető autók egyik legfőbb célfelhasználói az idősödő emberek. A The Villages lakói így szabadabban mozoghatnak majd, legfőképp azok,
akiknek egészsége már nem teszi lehetővé, hogy maguk vezethessenek.
Emellett a közösség viszonylag ellenőrzött körülmények között él, vagyis nem kell aggódnia a fejlesztőknek a ritka és kiszámíthatatlan forgatókönyvektől.
A hasznos kilométerek gyűjtését segíti a jó időjárás is. Azok ellenére, hogy a technológia sokat fejlődött az elmúlt években,
az önvezető autók még mindig nehezen boldogulnak az olyan körülményekkel, mint például a havazás.
A probléma oka, hogy a hópelyhek megzavarhatják azokat az érzékelőket és kamerákat, valamint lefedhetik az útburkolati jeleket és táblákat, amelyek alapján a szoftver tájékozódik.
A Voyage azt állítja, hogy ez a legnagyobb területen megvalósított önvezető autó fejlesztése, amely valós környezetben zajlik. A cég már korábban is tesztelte a járműveit egy 4000 fős nyugdíjas közösségben, a vállalat 2017-ben pedig 20 millió dollár értékű tőkeinjekciót kapott.