A Szentkirályi alapítója veszi meg a magyar Pepsit

2018.01.23. 11:52

Balogh Levente, a Szentkirályi alapítója egy cseh vállalattal közösen megvásárolja a Pepsi magyarországi leányvállalatát. Amint az üzlet létrejön, ez lesz a legnagyobb hazai üdítőipari vállalat.

A csehországi Karlovarské Minerální Vody (KMV) és Balogh Levente közösen szerzik meg az amerikai PepsiCo magyarországi érdekeltségeit. A Pepsi nem csak a magyar leányvállalatát adja el, a cseh és szlovák cégeket a KMW egyedül vásárolja meg.

Balogh Levente arról ismert, hogy

ő alapította Szentkirályi Ásványvíz Kft-t.

A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz és a KMV közölték, hogy a tranzakciók még az illetékes versenyjogi hatóságok jóváhagyására várnak, és várhatóan 2018 első félévében zárulnak le.

A felvásárlással a KMV csoport és Balogh Levente közös vállalata lesz a magyar ásványvíz- és alkoholmentes üdítőital-piac legnagyobb szereplője.

Emellett a KMV-csoport 50 százalékos bevételnövekedéssel a régió vezető ásványvíz- és üdítőital-gyártójává válik.

A Szentkirályi Ásványvíz gyárFotó: Pályi Zsófia - Origo

Az olasz Pasquale család tulajdonában álló csehországi KMV és Balogh Levente 3 évvel ezelőtt alapítottak közös vállalatot, a Central Europe Mineral Water Holdingot (CEMW) annak érdekében, hogy erős regionális családi vállalatcsoportot hozzanak létre. Az együttműködés során a Balogh Levente vezette magyarországi közös vállalat előbb felvásárolta a Kékkúti Ásványvizet a Nestlétől, majd gyárfejlesztésbe kezdett.

A mostani tranzakció a piacépítés folytatása, a felvásárlást követően a KMV-csoporthoz kerül 900 alkalmazott, 2 gyártóbázis, és ezzel a cégcsoport éves forgalma 189 millió dollárral emelkedik.

A forbes.hu cikke szerint a tranzakció árazását a felek üzleti titokként kezelik, az önerő melletti bankhitelt két cseh pénzintézet biztosítja.

Az amerikai cégnek Csehországban két gyára is van, Magyarországon gyártás nincs.

A Forbes cikke szerint az amerikai PepsiCo kivonulása a régióból nem előzmény nélküli - tavaly a KMV már megszerezte a PepsiCo bolgár érdekeltségeit tömörítő Quadrant Bevareges-t - csak az volt a kérdés, hogy kikkel állapodik meg a többi piacon.

Balogh Levente vezérigazgató, Szentkirályi Ásványvíz Kft.Fotó: Pályi Zsófia [origo]

A Kékkúti-Szentkirályinál az eladások több mint 90 százaléka ma is az ásványvízből jön,a többi az ízesített italokból.

Az persze érdekes, hogy a Pepsi portfóliójába az üdítők (Pepsi, Mirinda és társaik) és sportitalok (Gatorade) mellett például chipsek is tartoznak (Lays, Cheetos), ezek forgalmazását is átveszi tehát a magyar ásványvízcég - írja a Forbes.