A norvég távközlési cég szerdán közölte, hogy a kamat- és adófizetés, amortizáció és egyéb tételek előtti nyereség (kiigazított EBITDA) 11,8 milliárd norvég koronára (382 milliárd forint) emelkedett az egy évvel korábbi 10,6 milliárdról. A részvényesekre jutó nettó eredmény 2,2 milliárd korona volt.
A Telenor Norvégia második legnagyobb vállalata, Európa és Ázsia 12 országában 178 millió ügyfelet szolgál ki. Részvényének árfolyama tavaly 38 százalékkal emelkedett.
A Telenor azt is bejelentette, hogy
a következő három évben a szolgáltatások automatizálása és az átfedések felszámolása révén, mintegy 6000 emberrel csökkenti alkalmazottai számát.
A vállalat már tavaly 2600 munkahelyet számolt fel. A cég tavaly év végén 29 700 embert foglalkoztatott.
A Telenor a múlt héten közölte, hogy érdeklődés mutatkozott közép-kelet európai érdekeltségeinek megvásárlása iránt. Erről az Origo cikkét itt találja.
A magyarországi Telenor jó eredményekkel zárta 2017 negyedik negyedévét a stabil árbevétel-növekedésnek és a jelentős költségcsökkentéseknek köszönhetően, derül ki az anyavállalat szerdán közzétett jelentéséből.
Az október-decemberi időszakban a teljes árbevétel 7,2 százalékkal, 40,2 milliárd forintra nőtt az egy évvel korábbi 37,475 milliárd forinthoz képest.
Ez leginkább annak köszönhető, hogy emelkedett az egy lakossági havidíjas előfizetőre eső átlagos bevétel (ARPU), illetve jelentős volt a feltöltőkártyásról havidíjas előfizetésre váltók száma is.
Az előfizetésből származó és a forgalmi bevételek 5 százalékkal nőttek, elérték a 31 milliárd forintot.
A bevételnövekedés és a működési kiadások 6 százalékos csökkentésének eredményeként a kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) 9,1 százalékkal, 10,106 milliárd forintról 11,027 milliárd forintra emelkedett.
A mobil előfizetések száma 43 ezerrel nőtt tavaly a negyedik negyedévben, a bővülést leginkább a havidíjas ügyfelek számának gyarapodása generálta,
de a feltöltőkártyás körben is növekedést ért el a cég.
Az ügyfélbázis összességében 1 százalékkal alacsonyabb a megelőző év azonos időszakához képest, ami a feltöltőkártyás ügyfelek kötelező adategyeztetése nyomán következett be.