Az online szállodai piactér, amely megreformálja Délkelet-Ázsiát

2018.02.05. 12:45

Egy évvel ezelőtt Justin Giovanni indonéziai szállodája, a Surabaya csupán 30 százalékos kihasználtsággal üzemelt. Mára már 70 százalék körüli a foglalások száma, és a WhatsApp applikáció segíti a szállodát az ügyfélkezelésben. A változás pedig egy forradalmi online piactérnek köszönhető, amely átalakította a délkelet-ázsiai szállodaipart.

Giovanni egyike annak a több mint ötszáz hoteltulajdonosnak, akik csatlakoztak a RedDoorzhoz, amely tulajdonképpen egy online szállodai piactér, amit Amit Saberwal alkotott meg, hogy átalakítsa az utazási szokásokat Délkelet-Ázsiában.

Az üzlet hasonló az Uberhez, magyarázta Saberwal a CNBC-nek.

IllusztrációForrás: Shutterstock

A RedDoorz az olcsó hoteleket egy platformon összegyűjti, személyzetüket technológiai képzéssel, alapszintű ügyfélszolgálattal, nyelvi oktatással, és takarítási megoldásokkal látja el, hogy azonos szintű szolgáltatást biztosítson a hálózat minden szállodájának. Minden résztvevő hotelben jelezni kell, hogy a RedDoorz segítségével működik.

A lehetőség a dél-ázsiai területen elképesztő, és nagyon sokan ezt nem is tudják" – nyilatkozta Amit Saberwal, a RedDoorz alapítója és vezérigazgatója, aki korábban két évtizedig dolgozott India egyik legnagyobb utazási és foglalási weboldalánál, a MakeMyTrip-nél.

A RedDoorzt úgy tervezték, hogy részese legyen az 52 milliárd dolláros délkelet-ázsiai utazási iparnak, ami leginkább háromcsillagos vagy annál alacsonyabb, olcsó szállodákra fókuszál.

Jelenleg a cég Indonéziában, a Fülöp-szigeteken és Szingapúrban működik.

A szállodai szobák mindössze 99 ezer indonéz rúpiáért (1840 forint) elérhetőek, a RedDoorz kifejezetten a régió belföldi utazásait célozza meg, különösen a fiatalok kedvelt helyeit.

„Ezeknek az országoknak a gazdasága körülbelül öt százalékkal nőtt, de az ott élők nagy része nem rendelkezik olyan jövedelemmel, amiből ki tudná fizetni a nagy hotelláncok árait. Most sikerült felráznunk a szállodaipart, amely már legalább ötven éve ugyanúgy működik" – fejtette ki Saberwal.

IllusztrációForrás: Shutterstock

A technológia fejlődése kaotikus állapotot hozott létre, főleg Indonéziában, amely egy tömeges mobiltelefon- és internetrobbanás közepén tart, és habzsolja a technológiai innovációt. 

Az üzlet nagy hangsúlyt fektet a helyi szállodai munkatársak – mint például Giovanni – képzésére is, akik gyakran nem voltak tisztában a vendégszeretet legalapvetőbb formáival. A valódi érték abban rejlik, hogy képezzük ezeket az embereket: a legfontosabb a tulajdonos képzése, de a személyzet minden tagját tovább kell képezni" – tette hozzá Saberwal.

Saberwal elmondta, hisz az üzleti oktatás fontosságában, mert az a legkisebb városokra is komoly hatással van, főleg mivel ezeken a helyeken alacsony a technológiai fejlettség és kevés a továbbképzési lehetőség. A RedDoorz arra törekszik, hogy 2018-ban már 16 városban legyen jelen.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK