Mi az a neuromarketing, amely drasztikusan növelheti a profitot?

agy, anatómia Human brain and cervical spine, DIGITALLY GENERATED ILLUSTRATION 3D 3 DIMENSIONAL THREE PLAIN BACKGROUND WHITE COLOUR CAST BONES SKELETAL STRUCTURE SYSTEM SPINE SPINAL COLUMN SIDE VIEW BRAIN CORD NECK HEAD PORTRAIT SKULL CERVICAL BIOL
Az agy és a gerincvelő számítógéppel készített illusztrációja
Vágólapra másolva!
„Az agyamra megy" - mondjuk sokszor, és nem is hisszük, hogy vannak olyan marketingmódszerek, melyek tényleg az agyunkra mennek, egész pontosan a tudatunkra hatnak. Cikkünkben bemutatjuk az ezzel foglalkozó neuromarketing módszereit, melyek ráadásul igen jótékony hatásúak cégünk profitjára nézve...
Vágólapra másolva!

A neuromarketing célja a vásárló tudatára hatni - írja a Piacésprofit.hu. Gyakorlatiasan megfogalmazva ..."megpróbáljuk a vásárlók agyműködésének megértésével kialakítani a legjobb befolyásolási módszereket és az „agy kedvében járva" megfejteni a nagyobb hatékonyság elérésének titkait" (Rooger Dooley, Brain fluence nyomán). A neuromarketing lényege tehát, hogy

mélyebben megértsük agyunk működését és az így szerzett tudást és ismereteket képesek legyünk felhasználni a marketingtevékenység javítására.

Régóta tudjuk, hogy az emberi gondolkodás megismeréséből szerzett tapasztalatokat nagyon hatékonyan fel lehet használni a marketingben és az értékesítésben. De korábban a tudományos módszerek nem tették lehetővé az eredmények pontos és standard mérését, ezért agyunkra – és a benne zajló folyamatokra – egyfajta feketedobozként tekintettünk, és elsősorban a pl. reklám által küldött ingerek által kiváltott reakciókra figyeltünk, de arra nem, hogy mi történik közben az agyban.

A modern agykutatási módszerek azonban lehetővé tették, hogy bepillantsunk agyunk belsejébe és mérni tudjuk akár a vásárlás vagy döntés pillanatában lezajló agyi folyamatokat.

Ez pedig teljesen új alapokra helyezte az addigi ismereteinket.

Vannak marketingmódszerek, melyek szó szerint "az agyunkra mennek" - a neuromarketing ezzel foglalkozik Forrás: Science Photo Library/SEBASTIAN KAULITZKI/SCIENCE PHOTO LIBRARY/Sebastian Kaulitzki/Science Phot

A neuromarketing, mely ezekre az ismeretekre alapoz, egy eszköz a kezünkben, amit tudunk jól és rosszul is használni. Megfelelően alkalmazva jobb reklámok születnek, pontosabban elérjük a célközönségünket, de ezzel visszaélve etikátlanná is válhatunk.

Néhány példa a neuromarketing világából....

- Milyen szavakat használjunk a hirdetésekben, hogy megbízhatóbbnak tűnjünk?
- Hogyan írjuk ki az árakat az étlapra, hogy többet rendeljenek?
- Mi legyen az utolsó mondat a hideghívás végén, hogy mindenáron összejöjjön a találkozó Önnel?
- Hogyan kell tálalni az árakat, hogy kérdés nélkül, és örömmel a drágábbat válasszák?
- Milyen színű legyen a logó, hogy vásároljanak?
- Melyik az a szín, aminek a láttán nem fognak vitatkozni Önnel?
- Milyen kezdőbetűjű ügyfelek fognak nagyobb valószínűséggel vásárolni Öntől...

A cikksorozat folytatásában kapunk majd választ ezekre a kérdésekre a Piacésprofit.hu oldalán.