A Heineken is közzétette a 2017-re vonatkozó üzleti jelentését, amiből az derül ki, hogy gyorsítani szeretnének a vállalat terjeszkedésén. Tavaly megvettek egy fontos márkát Brazíliában, a világ harmadik legnagyobb sörpiacán, de több üzemet is nyitnak Afrikában.
A holland söripari óriás, a Heineken nem áll le a terjeszkedéssel. A CNBC-nek adott tájékoztatásuk szerint tovább növelnék a befolyásukat a világ több pontján, úgy, ahogy azt 2017-ben tették Brazíliában.
A dél-amerikai ország azért fontos helyszín a sörgyártók szempontjából, mert a világ harmadik legnagyobb piacáról van szó.
A Heineken tavaly februárban 704 millió dollárért vette meg a Brasil Kirin vállalatot, de itt még nem áll le a cég – mondta Laurence Debroux, a vállalt pénzügyi igazgatója.
A holland sörgyártő már összesen 192 országban van jelen,
de a brazilhoz hasonló felvásárlásokra lehet számítani.
Sok országban nézelődünk, szeretnénk nagyobb nyomot hagyni, hiszen még mindig van néhány fehér folt a térképen.

A Heineken ma tette közzé 2017-es éves jelentését, amelyben a számok a várakozásokkal egybecsengtek. A nyereség 6,2 százalékkal emelkedett, és részvényenként osztalékot is fizetnek, ennek mértéke 1,8 dollár.
Az árbevétel-arányos üzemi eredmény az elmúlt években lassult, 2014 és 2017 között 40 bázispontos volt, ezt szeretné egy kicsit megemelni a Heineken, és 2018-ban 25 bázispontos emelkedésre számítanak.
A Heineken éves jelentéséből több érdekesség is kiderül:
- Tavaly az alkoholmentes Heinekent 16 országban vezették be, ebből összesen 12,5 millió hektoliter fogyott.
- A gyár tovább kíván terjeszkedni Mexibóban, Kambodzsában, Vietnámban, Etiópiában és Haitiben, új üzemet nyitnak Elefántcsontparton, és megkezdődik egy mozambiki főzde építkezése is.
- Az eladások leginkább Ázsiában ugrottak meg.
- A legjobban teljesítő almárkák a Tiger, a Krusovice és a Birra Moretti voltak.
- A Cider eladások megnőttek, összesen 4,9 millió hektolitert adtak el tavaly ebből a típusból.