A Gucci szárnyalása a profitot is az egekbe repíti

Gucci, Kering
Vágólapra másolva!
A vártnál jobb eladási adatokat közölt a luxuscikkeket forgalmazó Kering. A Gucci mögött álló vállalat ugyanis igen szépen keresett azzal, hogy az olasz divatmárka továbbra is a világ élvonalában van.
Vágólapra másolva!

Általában is elmondható a luxusiparról, hogy az olyan kiemelkedő iparági szereplők, mint a Kering vagy a francia LVMH erős időszakot tudhatnak maguk mögött, köszönhetően a kínai fogyasztói kereslet fölpattanásának. A tavalyi év jó teljesítményeit ezzel együtt az online eladások is rendesen megtámogatták – írja a CNBC.

Kiemelten jó évet zárt azonban a Kering, amely olyan márkákat tudhat magáénak, mint a Gucci vagy az Yves Saint Laurent. A vállalat ráadásul olyannyira kiélvezheti a Gucci elmúlt években mutatott népszerűségét, hogy

a vezetés januárban jelezte, a tervek szerint leválasztják a Puma sportszermárkát,

hogy sokkal nagyobb figyelmet szentelhessenek a luxuscikkeknek.

Egy „fenomenális" év

A tavalyi negyedik negyedéves adatokat tekintve az látszik, hogy a Kering 4,26 milliárd eurós bevételt ért el, ami éves alapon 27,4 százalékos erősödésnek számít – ez az adat nem tartalmazza a felvásárlások és a devizamozgások hatásait.

A Kering részvényének árfolyama a francia tőzsdén Forrás: investing.com

Ez a növekedés egyébként némileg elmarad a megelőző negyedévben produkált 28,4 százalékos bővüléstől, de simán lenyomta az elemzők által várt 24,3 százalékot.

Nem véletlen, hogy a cég elnöke és vezérigazgatója úgy nyilatkozott,

a Kering „fenomenális" évet teljesített 2017-ben.

Francois-Henri Pinault hozzátette, a globális környezet továbbra is bizonytalan, de a Kering idén felülteljesítő lehet a piacon.

Profitok és remények

Az Alessandro Michele tervező által újragondolt Gucci szintén veszített kissé a növekedési lendületéből, mindazonáltal még mindig simán lenyomja a nagy versenytársak többségét. A márka eladásai ugyanis közel 43 százalékot izmosodtak a tavalyi év utolsó három hónapjában.

A párizsi székhelyű Kering pénzügyi igazgatója, Jean-Marc Duplaix a teljes képhez hozzátette, a cég Balenciaga nevű márkája erősebb növekedést produkált a tavalyi második negyedévben, mint a Gucci.

A teljes tavalyi évre a Kering 2,95 milliárd eurós működési nyereséget könyvelhetett el, ami 56,3 százalékos növekedésnek számít,

és ezzel a társaság le is nyomta az elemzői várakozásokat. Az összesített 2017-es bevétel ezzel párhuzamosan 15,48 milliárd euró volt, ami 27,2 százalékkal haladja meg a korábbi értéket.