A londoni arckrém, amely kígyóméreggel hódít

2018.02.21. 15:23

Maria Hatzistefanis nem mindennapi nevet választott szépségápolási termékeinek, az elején rizikósnak tűnő ötlet azonban elhozta az általa alapított Rodial és Nip + Fab sikerét a szépségiparban.

Maria Hatzistefanis már egyetemi évei alatt is a szépségiparnak kötelezte el magát, amikor a Seventeen tinimagazin részmunkaidős írója lett. Azonban a második diplomája távolabb vitte őt szenvedélyétől: miután megszerezte mesterdiplomáját, a Salomon Brothers befektetési bank utazó ügynökeként ért el sikereket.

Rodial krémekForrás: Rodial

1999-ben kilépett korábbi munkahelyéről, és félretett pénzéből megalapította a Rodialt Londonban. Már újságíróként felfigyelt arra, hogy kevés olyan szépségápolási termék van a piacon, amely kifejezetten egy-egy területre specializálódik. Innen eredt az ötlet, hogy cégével olyan termékeket állítson elő, amely bizonyos bőrproblémákra jó.

Elsőként négy terméket dobott piacra a cég.

Sok kisvállalkozóhoz hasonlóan a Rodial első évei sem voltak túl fényesek. Az első komolyabb siker 2001-ben jött, amikor a termékeket a Bond Streeten lévő Fenwick üzlet kezdte el értékesíteni.

Our founder @mrsrodial doing a FireChat today @beautycon #beautycon #beautyconlondon #rodial #mrsrodial

Rodial (@rodialbeauty) által megosztott bejegyzés,

„A kígyómérget tartalmazó krémet ránctalanító szérum néven árultuk, de ez nem bizonyult sikeresnek. Egyik nap, amikor a csapatommal a készítmények nevén agyaltunk, ötlött fel bennem, hogy a kígyóméreg alapján nevezzük el a krémet" – nyilatkozta Hatzistefanis a BBC-nek.

Az üzleti beindult, így Hatzistefanis megalapította második márkáját a Nip + Fab-et, amely már kifejezetten a fiatalabb, tudatos vásárlókat vette célba.

Kis cég voltunk, nem volt veszítenivalónk" – tett hozzá az alapító.

2015-ben csatlakozott nagykövetként a valóságshow sztár, Kylie Jenner, aki Instagram oldalán meg is mutatta a Nip + Fab termékeit. A közösségi média használata óriásiáttörést jelentett a cégnek, olyannyira hogy termékeik heteken belül elfogytak a polcokról.

A Rodial és a Nip + Fab márkák világszerte több mint 35 országban, 10 ezer kereskedőnél találhatóak meg, olyan híres üzletekben kaphatók, mint a Harrods a Boots vagy a Superdrug.

A két márka együttesen egyébként évi 20 millió fontos bevételt termel. A globális bőrápoló piac is virágkorát éli, 2015-ben ez a szektor 110 milliárd dolláros volt, 2016-ra már 116 milliárd dollárt ért – az Euromonitor adatai szerint.

NIP + FAB termékekForrás: nipandfab

A Nip + Fab legkeresettebb termékei egyébként az arcmaszkok.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK