A Snapchat nem hátrál, marad a botrányos frissítés

Snapchat
HONG KONG, HONG KONG - OCTOBER 6: A man holds an Apple iPad Mini as he uses SnapChat app on October 6, 2017 in Hong Kong, Hong Kong. (Photo by studioEAST/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Ahogy korábban megírtuk, a Snapchat legújabb frissítése hatalmas bukás lett a vállalatnak. A képküldős alkalmazás teljes kezelőfelületét átszabták, ennek eredményeként pedig egy kusza, nem túl esztétikus és a legfőbb funkciók hiányában szenvedő alkalmazást kaptak a felhasználók. Emiatt kezdődött az aláírásgyűjtés, hogy a cég állítsa vissza az esedeti alkalmazást, de a Snapchat nem hátrál ki a döntése mögül.
Vágólapra másolva!

Már több mint 1,2 millió csalódott felhasználó írta alá a petíciót, amely azt követeli a Snapchattől, hogy állítsák vissza az eredeti alkalmazást és töröljék a frissítés okozta változásokat. A botrány már február elején kirobbant, amikor a vállalat úgy döntött, hogy minden felhasználójánál frissíti a rendszert, azoknál is akik ebbe nem egyeznek bele.

Ezután sokan próbáltak meg trükközni azzal, hogy olyan régióra állították a telefonjukat, VPN segítségével, ahol még nem lépett életbe a frissítés, de a Snapchat erre hamar rájött és megfenyegette a cseles felhasználókat, hogy akit rajtakapnak az ilyen, vagy ehhez hasonló módszerek alkalmazásán, azoknak letiltják a profilját.

illusztráció Forrás: Getty Images/Studioeast

Azok a felhasználók akik nem önszántukból frissítették a rendszert, hanem a kényszerített frissítést kapták, azzal szembesültek, hogy rengeteg korábbi képük és beszélgetésük tűnt el, sőt olyan is volt, akinél a teljes barátlistának veszett nyoma. A közösség részéről egyértelműen negatív volt a fogadtatás.

A LikeFolio felmérése szerint az összes Snapchattel kapcsolatos tweet 80 százaléka negatív

és ez az érték az új frissítés megjelenésekor volt a legmagasabb. A kutatásból az is kiderült, hogy a mostani hozzászólások rosszabbak, mint amikor a népszerű Chipotle mexikói étteremben e.coli járvány tört ki.

A Snapchat mindeddig nem reagált, most viszont kiadtak egy közleményt, amelyben kiállnak a frissítés mellett, de megígérik azt is, hogy a következő update-ben átalakítják a felületet úgy, hogy mindenki megtalálja amit szeretne.

A közleményben szerint a Snapchat idővel alkalmazkodik majd a felhasználói szokásokhoz, és ennek nyomán egyre egyszerűbb lesz megtalálni azokat, akikkel beszélgetni kívánnak, vagy akiknek képet küldenének, ezen túl pedig a Discovery funkció is olyan találatokat fog feldobni, ami ténylegesen érdekelheti a felhasználót.

Evan Spiegel, a Snapchat tulajdonosa Forrás: AFP/Getty Images/Steve Jennings

Továbbá arra is kitért a vállalat, hogy megértik a frusztrációt, ami teljesen megszokott, ha egy ekkora újítás bevezetésére kerül sor, de szerintük idővel mindenki megszokja majd és megszereti a felületet. Evan Spiegel a Snap tulajdonosa elmondta, hogy régóta gondolkoznak az új dizájnon, mert az eredeti unalmas volt.

Am éppen ennek az unalmasságnak köszönhette a vállalat a kezdeti sikereket,

mivel a felület egyszerű és könnyen kezelhető volt, illetve remekül teljesítette azt, amire kitalálták. Viszont a mostani egy teljesen futurisztikus és csicsás dizájn, ahol a legegyszerűbb feladatok végrehajtása is hihetetlen bonyolultnak tűnik.

Kylie Jenner sem használ többet Snapchatet

Több sztár is jelezte már, hogy többé nem használja az alkalmazást, köztük az a Kylie Jenner is, aki az egyik legfontosabb influencer a jelenlegi digitális piacon. Ő Twitteren közölte 24 millió követőjével, hogy letörli az alkalmazást, annak ellenére is, hogy régen nagyon szerette. Ez viszont intő jel lehet a vállalatnak, hiszen ha a komoly, véleményvezér felhasználók kezdenek eltűnni, akkor nem biztos, hogy marad-e majd minőségi tartanom.

Az új dizájn bevezetésének egyik oka az, hogy hiába volt a Snapchat sokáig sikeres és közkedvelt alkalmazás, a cég nem tudott bevételhez jutni. Az új felületen viszont könnyebb és egyszerűbb lesz reklámokat, fizetett tartalmakat elhelyezni, ez pedig bevételnövekedést generál.