A világ leghíresebb farmergyártója lézerre cseréli az embereket

Levi's, logo
SANTA MONICA, CA - JULY 15: A general view of atmosphere during the Levi's Women's Denim Collection Santa Monica store event on July 15, 2015 in Santa Monica, California. Rachel Murray/Getty Images for Levi's/AFP
Vágólapra másolva!
A robotok alkalmazása már olyan szektorokba is egyre elterjedtebb, mint a textilipar. A héten a Levi Strauss jelentette be, hogy inkább lézereket alkalmaz, mert ez a megoldás egyszerre hatékony, környezetbarát és olcsó is.
Vágólapra másolva!

A Levi Strauss úgy döntött, hogy inkább használ robotokat és lézereket a farmerek befejezéséhez, mint embereket – írja a BBC.

A vállalat közlése szerint az új technikának köszönhetően kevesebb vegyszert kell felhasználni, és a farmerok koptatása és szakítása egységesebb és hatékonyabb lesz.

Levi"s bolt "Forrás: AFP/Dibyangshu Sarkar "

A lézer bevezetése nem csak környezetbarát megoldás, de nagyon gyors is. Ezeket a folyamatokat eddig emberek végezték, és óránként eddig 2-3 párral végeztek.

A lézer egy nadrágot 90 másodperc alatt csinál meg.

A cég közleménye szerint a robotok 2020-ra teljesen leváltják a „befejező" munkakörben dolgozó embereket.

Szerencsére a farmermárka nem bocsát el egyetlen embert sem,

hiszen azokat, akiknek a munkaköre megszűnik, átképzik.

A Levi Strauss azt is közölte, hogy a folyamat segít a vállalatnak jobban és gyorsabban reagálni a piaci igényekre. A módszer lehetővé teszi, hogy gyors és precíz változtatásokat hajtsanak végre a vevők igényeihez igazítva.

A Levi's híres logója Forrás: AFP/2015 Getty Images/Rachel Murray

A vállalat vezérigazgatója, Chip Bergh szerint ez a farmerkészítés jövője.

A Levi Strauss évente 150 millió farmert készít, és a lézerek bevezetése az elmúlt évtized legnagyobb gyártásbéli innovációja. A bejelentés minden bizonnyal annak is köszönhető, hogy

a cég profitja 3 százalékot esett az elmúlt évben, ami így 281 millió dollár volt.

Ez azok ellenére történt, hogy a globális bevételek 8 százalékkal emelkedtek, és 4,9 milliárd dollárosak voltak – írja a Financial Times.

A Levi Strauss három fő színben (világos, közepes és sötét) készít farmerokat, azonban a különböző stílusok száma eléri az ezret.