Tőzsdére megy a Netflix kínai versenytársa

Nasdaq
Vágólapra másolva!
Hivatalosan is benyújtotta a tőzsdére lépéshez szükséges dokumentumokat az amerikai hatóságoknak az iQiyi, amely a Netflix nagy kínai versenytársának számít. A Baidu alá tartozó vállalat 1,5 milliárd értékű kezdeti nyilvános részvénykibocsátást tervez.
Vágólapra másolva!

A Netlfix nagy kínai versenytársa, az iQiyi benyújtotta a kezdeti nyilvános részvénykibocsátáshoz (IPO) szükséges anyagokat az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelethez. A Baidu leányvállalata 1,5 milliárd dolláros IPO-t tervez – írja a Reuters. Az Egyesült Államokban kereskedett papírok a terv szerint a Nasdaq indexen forognának „IQ" jelzés alatt.

Az iQiyi a Netflixhez hasonló műsorszolgáltatást nyújt, és több mint 50 millió előfizetője van,

a havi felhasználók átlagos száma pedig meghaladja a 420 milliót.

Amennyiben megvalósul a kezdeti nyilvános kibocsátás, továbbra is a Baidu lesz kontrollt gyakorló főrészvényes a vállalatnál – közölte a hivatalos dokumentumokban az iQiyi. A részvénykibocsátással járó tőkebevonást a vállalat fejlesztésre használná. A bejelentés szerint a cég a bevont nettő tőke felét költené el különböző terjeszkedésekre, illetve a tartalomkínálat bővítésére.

Versenytársat kap a Netflix az amerikai tőzsdén Forrás: 123rf.com

A pekingi székhelyű társaság egyébként a 2010-es megalapítása óta mindig veszteségről jelentett. A tavalyi évben 3,74 milliárd jüan (592 millió dollár) volt a cég nettó vesztesége, míg egy évvel korábban 3,07 milliárd jüanos volt a veszteség.

Mindazonáltal

a befektetőket jobban érdekelheti, hogy eközben az iQiyi bevétele 17,38 milliárd jüanra bővült a megelőző évben produkált 11,24 milliárd jüanról.

Az IPO-ban olyan jelentős bankok vesznek részt, mint a Goldman Sachs ázsiai részlege, a Credit Suisse vagy a Bank of America Merrill Lynch.

Külön érdekesség, hogy a Netflix éppen tavaly ment bele abba, hogy egyes műsorai, például a Stranger Things, elérhetők legyenek Kínában az iQiyin keresztül. A Baidu elnöke, Ya-Qin Zhang pedig Davosban közölte, vállalata

további megállapodásokon dolgozik annak érdekében, hogy egyre több műsort juttasson el a kínai nézőkhöz.

Ehhez pedig kiváló lehetőséget nyújtat a most készülő IPO-ból bevont tőke. Különösen úgy, hogy a vállalatra egyre nagyobb nyomás nehezedik a technológiai piacon az olyan versenytársak részéről, mint a Tencent vagy az Alibaba.