Egyre zöldebb lesz az ALDI a következő években

Aldi
A woman pushes a shoppping trolley as she leaves an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
Zöld áram és karbonsemlegesség mellett egyre nagyobb figyelmet szentel majd a cég az üvegházhatású-gázkibocsátásra is.
Vágólapra másolva!

Az ALDI fontos célja, hogy az üzletekben következetes energia-megtakarítás mellett az üvegházhatású-gázok (ÜHG) kibocsátását is jelentős mértékben csökkentse - írja közleményében a cég.

Az ALDI DÉL vállalatcsoport nemzetközi klímastratégiája szerint a cégcsoport valamennyi országban működő leányvállalata

2020-ra az eladótéri négyzetméter arányában 30 százalékkal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását a 2012-es bázisévhez képest.

A vállalás minden ALDI leányvállalatra, így a teljes magyarországi ALDI áruházláncra is érvényes, mely másfélszerese az Európai Unió 2020-ra kitűzött 20 százalékos csökkentési céljának.

Első lépésként 2017. január elsejétől zöldáramra álltak át, azaz mind a logisztikai központ, mind pedig a boltok teljes áramszolgáltatását Magyarországon előállított „zöld árammal" fedezik,

ezáltal CO2-kibocsátásukat több mint 40 százalékkal csökkentették.

Az ALDI üzletei nagy részében LED fényforrásokat és környezetkímélő hűtési technikákat használ, továbbá a logisztikát is a CO2 kibocsátás csökkentése érdekében optimalizálja Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Második lépcsőben partnerével, a Carbon Solutions Global Ltd. (CSG) együttműködve az ALDI

felmérte a saját működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátási értékeket.

A felmérés során figyelembe vették valamennyi közvetlen kibocsátást, melyek forrása a vállalat által tulajdonolt vagy irányított telephelyekhez, üzemekhez, gépjárműflottához köthető, valamint az energiahordozók közvetett használatából eredő ÜHG-kibocsátásokat is.

Ez a folyamat a karbonmenedzsment, vagyis egy olyan mérési, tervezési és kivitelezési folyamat, amely az üvegházhatású gázok kibocsátása szemszögéből ad átfogó képet az adott vállalat teljes működéséről. A feltárt adatokra építkezve kialakítható a vállalat karbon-stratégiája, fenntartható üzleti modellje és céges kultúrája is.

Az összegyűjtött adatokat összesítve a CSG átfogó jelentést készített az ALDI karbonlábnyomáról. Az ALDI Magyarország ezt követően karbonsemleges lett, ugyanis klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátási értékét.