A Volkswagen teljesen átállna az elektromos autókra

-
(FILES) This picture taken on September 28, 2015 shows a model and logo of German car maker Volkswagen (VW) are seen at the entrance to a VW branch in Duesseldorf, western Germany. Michael Horn, president and chief executive of Volkswagen Group of America, apologized to Congress and said the company takes "full responsibility" for the emissions cheating scandal, according to testimony released on October 8, 2015. AFP PHOTO / PATRIK STOLLARZ.
Vágólapra másolva!
A Volkswagen 20 milliárd eurós megállapodást kötött az akkumulátor beszállítókkal, így megkezdhetik a felzárkózást az e-autók versenyében. A világ legnagyobb autógyártója 16 új létesítmény építését tervezi, amelyek kizárólag elektromos járművek gyártásával foglalkoznak majd. Idén három új modell bejelentését tervezi a VW és ez a szám több tucatra nőhet az elkövetkező években.
Vágólapra másolva!

A Volkswagen szeretne versenybe szállni az elektromos autók piacán. A német vállalat a tervek szerint 2025-re már évi 3 millió elektromos autót szeretne gyártani és ez reális cél lehet, miután megállapodtak az akkumulátor beszállítókkal. A Samsung SDI, az LG Chem és a Contemporary Amperex Technology az európai és a kínai gyárakat fogja majd ellátni.

A világ egyik legnagyobb gyártója 2022-ig 16 új létesítmény kialakítását tervezi, amelyek kizárólag elektromos autókat fognak készíteni.

A wolfsburgi székhelyű vállalat tervei szerint összesen 50 milliárd eurót költenek majd akkumulátorokra, azért, hogy minél hamarabb az élmezőnybe kerüljenek.

illusztráció Forrás: AFP/Sajjad Hussain

A 12 márkából álló csoport jövőre már havonta akar új elektromos meghajtású autóval kirukkolni. Matthias Mueller, a vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy ezzel a lépéssel akarnak a világ legnagyobb elektromos autó gyártójává vállni.

A Volkswagenre komoly nyomás nehezedett az elmúlt időben, kezdve a dízel autók körüli botrány miatt, ezért fontos a cégnek, hogy magáról fönntartson egyfajta pozitív imázst. A cégcsoport 2020-ban tervezi piacra dobni az első teljesen elektromos modelljét.

Ez a dátum azért is érdekes, mert a Tesla 2020-ra azt ígérte, hogy akkor már évente 1 millió autót is képesek lesznek legyártani.

A Volkswagen ugyan nem az első között lépett a piacra, de rendelkeznek valamivel, amivel a Tesla nem, ez pedig a tapasztalat. Képesek rövid idő alatt, rengeteg autót gyártani, erre pedig a Tesla képtelen és ez a mai napig komoly gondot okoz Elon Musknak. A Volkswagen két nap alatt több autót gyárt le a rengeteg márkájának köszönhetően, mint amennyit a Tesla eladott 2016-ban.