Nem boldogul a McDonalds a pizzarajongó Indiában

2018.03.28. 16:10

Az indiai Domino's pizza üzemeltetőjének, a Jubilant Foodworks részesedése – amely egyébként a kontinensnyi ország legnagyobb gyorséttermi vállalata – több mint kétszeresére nőtt tavaly, köszönhetően az online pizzarendeléseknek.

Az Euromonitor International kutatása szerint a gyorsélelmiszer-értékesítésének piaca az idén 5,8 százalékot fog emelkedni, ami így eléri a 21,2 milliárd dollárt  – ehhez hozzájárul az is, hogy a bolygó legnagyobb fiatal népességével India rendelkezik –, 2008 óta pedig 50 százalékos emelkedést produkált.

IllusztrációForrás: Origo

Míg a Domino's pizza, valamint a Subway szendvicsező is növelte piaci részesedését, addig a McDonald's-nál ez csökkent az Euromonitor adatai szerint.

A növekedésünk teljesen visszaszorult – mondta Vikram Bakshi, a Connaught Plaza Restaurants, a McDonald's észak-, és kelet indiai hálózatát irányító vállalat ügyvezető igazgatója – a cég olyan városokban üzemeltet éttermeket, mint a főváros, Újdelhi vagy Kalkutta.

A McDonald's augusztusban felmondta a szerződését a Connaught-szal, bár az indiai vállalkozás 169 egységért volt felelős.

A vita még 2013-ban kezdődött, amikor a Domino's lett a legnagyobb gyorséttermi lánc Indiában. A folyamatban lévő bírósági eljárás miatt a McDonald's szóvivője nem nyilatkozott, de annyit elárult, hogy az amerikai cég nem tudta ellenőrizni, hogy a Connaught által üzemeltetett éttermek megfelelnek-e a cég szabványainak.

IllusztrációForrás: Shutterstock

A Westlife Development a McDonald's másik indiai franchise partnere 271 egységet üzemeltett India déli és nyugati részén. A cég szóvivője szerint 2022-re ezt 500 étteremre kívánják növelni, köszönhetően az elmúlt tizenkét hónapban történt 53 százalékos növekedésnek.

Eközben a Jubilant Foodworks is nekilendül, és idén még harminc új Domino's egységet indítanak a meglévő 1277 éttermük mellé, ami jelenleg 265 indiai városban található. Jelentős potenciállal rendelkezik az ország, mi pedig elkötelezettek vagyunk, hogy kiszolgáljuk az igényeket – jegyezte meg Pratik Pota pénzügyi igazgató.

A McDonald's indiai reklámjaForrás: McDonald's/Facebook

A Jubilant nyeresége több mint háromszorosára nőtt, és elérte a 660 millió rúpiát a tavalyi év utolsó negyedévben az egy évvel korábbiakhoz képest. A cég részvényei 33 százalékkal emelkedtek.

A Domino's ráadásul az első gyorséttermi lánc Indiában, amely online rendeléseket is teljesít országszerte, ez pedig hatalmas növekedést eredményezett a cégnél.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK