Csökkenti a műanyag-csomagolás mértékét a Lidl saját márkás termékein

Lidl | Lidl buying purchase purchases FOOD budget funds client customer clients customers department store SUPERMARKET superstore Lidl STORE stores price department radius ray SALE sales COMMERCE | achat achats alimentation caisses cliente clientes grand
Lidl super market | Super marché Lidl 15/01/2018
Vágólapra másolva!
Fokozatosan eltűnik a felesleges műanyag a Lidl saját márkás termékeiről - közölte kedden az élelmiszerlánc.
Vágólapra másolva!

Magyarországon az energiaitalok egységcsomagolásával indul a változás: a tervek szerint augusztustól, a megújult csomagolásnak köszönhetően, az italok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, aminek eredményeként Magyarországon évente

közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni.

Lidl (Illusztráció) Forrás: BELGA/AFP/Patrick Lefevre

Közleményükben ismertetik: a Lidl és a Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport Európa-szerte a termékek és termékcsomagolások műanyag-felhasználásának csökkentésére törekszik. Ugyanakkor az Európai Bizottság műanyag stratégiájával összhangban a vállalat újabb határozott célokat fogalmazott meg:

2025-ig legalább 20 százalékkal csökkenti műanyag-felhasználását, a saját márkás termékeik plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja.


Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője hangsúlyozta, hogy más árucsoportoknál is a legmegfelelőbb csomagolás kialakítására törekszenek. Az áruházakban és logisztikai központokban a munkafolyamatok során keletkezett

műanyagok és fóliaanyagok több mint 90 százalékát újrahasznosítják.

Az 1930-as években Németországban alapított Lidl dinamikusan fejlődő élelmiszerlánc Magyarországon. A vállalat 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már több mint 160 áruházzal van jelen, és közel négyezer munkavállalót foglalkoztat. A cég termékeinek közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be.