Kifogyott a Lidl az olasz pezsgőborból

2018.04.05. 13:28

Elmarasztalták a Lidl kiskereskedelmi láncot az Egyesült Királyságban amiatt, mert nem teljesítette a vásárlók megfelelő tájékoztatására vonatkozó elvárásokat. A Lidl ugyanis az utóbbi évek slágeritalát, a proseccot kínálta nagyon kedvező áron vásárlóinak. Csakhogy nem rendeltek eleget belőle a beszállítóiktól, a vásárlók pedig valósággal lerabolták a készleteket. A döntés szerint, a Lidl ennek tetejébe még rosszul is tájékoztatott.

A brit reklámügyi hatóság, az ASA, elmarasztalta a Lidlt egy korábbi promóciója kapcsán – írja az Independent. Az ASA szerint az áruházlánc nem tett meg mindent azért, hogy tájékoztassa a vevőket, már az akciós időszak kezdetén a legtöbb boltjában kifogyott a népszerű olasz pezsgőborból.

Nagyon szomjasak voltak a vásárlók

A prosecco az utóbbi évek egyik legnépszerűbb itala lett. Az Olaszország északi tartományaiban, szigorúan meghatározott szőlőfajtából (esetleg kombinációból) készülő pezsgőborból évente már 300 milliónál is több palackot adnak el globálisan, amivel még a champagne, a francia pezsgő eladásait is túlszárnyalja.

Kifogyott a Lidl az akciós proseccóból, és nem volt megfelelő a vásárlói tájékoztatásForrás: AFP/Justin Tallis

Tavaly augusztusban, az akkori promócióban, a hat palackos kiszerelésű prosecco-csomagot a Lidl 20 fontért (kb. 7000 forint) kínálta a szokásos 31,50 fontos ár helyett.

A vásárlói érdeklődés olyan nagy volt, hogy a készletek már a promóció elején elfogytak a legtöbb boltban. Az ASA-t pedig a most zárult vizsgálatban nem hatotta meg a Lidl azon érvelése, hogy a szokásosnál több százezernyivel több palackot rendeltek a beszállítóktól az akciós időszak kezdetére, és nem gondolták, hogy ez a mennyiség sem lesz elegendő a vásárlóknak.

Nem kommunikáltak

Az ASA a leginkább az ellen emelt kifogást, hogy álláspontjuk szerint

a Lidl nem tett meg mindent azért, hogy vásárlóit tájékoztassa akkor, amikor látta, hogy a készletek már az első 1-2 napon elfogytak.

A hatóság szerint, a hatályos szabályozás értelmében ez kötelessége lett volna az áruházláncnak, például a közösségi média felületein. Különösen akkor, ha előre nem látható külső körülmény miatt, vagy nem várt mértékű vásárlói kereslet okán, nem képes kiszolgálni a keresletet.

Nem volt egyértelmű az sem, egy vásárló hány üveggel vehet a kedvelt pezsgőborbólForrás: Pixabay

A hatóságnál azt is nehezményezték – konkrét vásárlói bejelentések figyelembe vételével –, hogy a Lidl prosecco-reklámja nem volt egyértelmű.

Azaz azt sugallta, hogy egy vásárló akár hat, egyenként hat palackot tartalmazó prosecco-összeállítást is vásárolhat, noha a boltokban kiderült, fejenként csak egy egység, azaz hat palack vihető el a népszerű italból.