A Model 3 kapcsán már rengeteg gond adódott, az újabb leállás pedig minden bizonnyal tovább késlelteti a Tesla első valódi tömegautójának gyártását. Musk úgy gondolta előnyre tehet szert a vetélytársakkal szemben, ha rengeteg robottal automatizálja a gyártást, de ennek éppen az ellenkezője történt.
Ezt az előző héten be is vallotta egy interjúban, hiszen hibának nevezte a túlzott automatizálást.
A Model 3 gyártásának leállása alatt a Tesla dolgozóinak egy része szabadságra megy, a többiek pedig otthon maradnak, azonban fizetést ebben az időszakban nem kapnak. A mostani szünet azért is furcsa, mert alig egy hete Musk még a CBS This Morning stábjának mutatta meg a gyártósort és bizonygatta, hogy képesek lesznek a több ezer Model 3-as összeszerelésére.
A leállás hírére a Tesla részvényei komoly esést produkáltak.
Az első negyedévben a cég 9766 Model 3-ast gyártott le, de már akkor jelezték, hogy az év első felében többször is leállhat a gyártás, mert folyamatosan fejlesztik a gyártósorokat.
Kristin Dziczek, a Center for Automotive Research igazgatója kifejtette, hogy az ilyen leállás egyáltalán nem megszokott az autóiparban. Hozzátette, hogy az idő pénz, a Tesla pedig abban a hitben van, hogy mindkettőből akad bőven, pedig ez nem így van.