A világon egyre több helyen nyílik olyan kávézó, amely papírpohárban kínálja elvitelre az italt. Azonban ezek a poharak csak nagyon körülményesen hasznosíthatók újra, így rendkívül ártalmasak a környezetre. A Costa Coffee most visszavásárolja saját poharait, és hosszú távú céljuk, hogy minden poharat újrahasznosítsanak.
A Costa Coffee egy nemzetközileg is ismert kávéházlánc, Magyarországon is 22 üzlettel van jelen a brit vállalat.
A Costa a legnépszerűbb kávézónak számít Nagy-Britanniában, és ennek sajnos az is a velejárója, hogy óriási környezetszennyező hatása van. Ahogy korábban megírtuk, az egyszer használatos papírpoharakat nem lehet újrahasznosítani, mert azok belsejében egy vékony műanyagréteg van.

Erre azért van szükség, hogy a pohár ne ázzon át, illetve a hőt is megtartja.
Azonban az évente keletkező több milliárd darabos pohárszeméttel valamit kezdeni kell, a legnagyobb konkurens, a Starbucks millió dolláros jutalmat ajánlott fel egy 100 százalékban újrahasznosítható pohárért cserébe.
Most a Costa is lépett, amelynek az a célja,
hogy 2020-tól évente 500 millió kávéspoharat újrahasznosít
– írja a CNBC.
A vállalat a közleményében azt írja, hogy az 500 millió darab megegyezik a vállalat éves eladásaival, és 20 százalékát teszi ki a Nagy-Britanniában keletkező papírpohár szemetének.
Hogy jutnak vissza a poharak a Costához?
A Costa szerződést kötött az Egyesült Királyság hat legnagyobb szemétgyűjtőjével, és minden egyes tonna papírpohár után 70 fontot fizet azoknak. Ezt követően a Costa azokat azon kevés hulladék-feldolgozó üzembe küldi, ahol képesek azokat újrahasznosítani, ebből az egész országban mindössze három darab van.

Tehát a csodamódszer még nem született meg, a Costa egyszerűen a drágább és körülményesebb módját választotta az újrahasznosításnak.
Azonban egyes számítások szerint ez több szempontból is kifizetődő lehet. Amellett, hogy megkímélik a környezetet, várhatóan többen vesznek a vállalat kávéiból, ha tudják, hogy azok poharait újrahasznosítják.

A Costa már idén 100 millió darab poharat be akar gyűjteni, sőt, előbb-utóbb szeretne a márka eljutni arra a szintre, hogy garantálja a fogyasztóknak, hogy a poharat újrahasznosítják, ha azt a megfelelő tárolóba dobják ki.
Az Egyesült Királyságban várhatóan megszigorítják a kávéspoharakra vonatkozó szabályozásokat, a Starbucks például 5 penny különdíjat számít fel a papírpoharak után.