Idén eddig minden harmadik napon új kínai unikornis született – írja az Asia Times. Most 151-re tehető a legalább 1 milliárd dolláros piaci értékkel rendelkező kínai vállalatok száma.
Ebben az elit ligában is elkülönülnek az igazán nagy értékű „egyszarvúak”, vagyis azok a cégek, amelyek piaci értéke eléri a 10 milliárd amerikai dollárt. A szuper-unikornisok száma az első negyedévben tizenhárom volt.
A szuperunikornisok listáját vezető három legnagyobb cég az Alibaba, a taxiszolgáltatásokat nyújtó Didi, valamint a Xiaomi.
Együttes értékük megközelíti a 48 milliárd dollárt, azaz a 13 ezer milliárd forintot.
A legtöbb új 1 milliárdos cég az internetes szolgáltatások piacán tevékenykedik, ide 10 vállalat sorolható. A kultúra és szórakoztatás kategóriájában 5 vállalat található. Ezeket autóipari beszállítók és más területeken tevékenykedő cégek követik.
Felkerült az unikornislistára a Tencent Music is,
de több logisztikai valamint egészségügyi technológiákkal foglalkozó vállalat is.
A legfiatalabb egyszarvú az Aiways Technology. Az alig egy éve alapított sanghaji startup elektromos járművek fejlesztésével és mesterséges intelligenciával foglalkozik. A cégben nagy fantáziát látnak a befektetők,
abba ugyanis már közel 300 milliárd forintnak megfelelő jüant helyeztek el.
De szépen teljesítettek például az online videó platformok fejlesztésével foglalkozó társaságok is.
Az unikornisok többsége Pekingben működik, a 151 cég közül 66 vállalatnak a fővárosban van a székhelye. Sanghajt 38 cég választotta, míg Hangzhou-t 16. Az unikornis-cégek 80 százaléka e térségekből indult el a gazdasági siker útján.