A Nestlé már kopogtat a Starbucks ajtaján

2018.05.07. 16:06

A svájci Nestlé 7 milliárd dollárt fizet a Starbucksnak azért, hogy a kávézólánc termékeit árusíthassa világszerte. A szövetség sokat segíthet a Nestlének, hogy növelje birodalmát és erősítse pozícióját a meleg italok és az üdítők piacán.

A Starbucks viszont bejelentette, hogy a befolyt összeggel felgyorsítják a részvény-visszavásárlást, ezzel növelve az egy részvényre jutó jövedelmet (EPS). A Starbucks elképesztően népszerű világszerte és jelenleg a legsikeresebb kávézóláncnak számít.

A megállapodást követően a Nestlé árulhatja a Starbucks zacskós kávéit, valamint dobozos italait is, azonban a kávézókhoz továbbra sem lesz közük.

Egyre népszerűbb a kávézás világszerte, éppen ezért nem is meglepő, hogy sokan próbálnak beszállni a versenybe. A JAB Holdings már több megállapodást is kötött annak érdekében, hogy felvegye a versenyt a piacvezető Nestlével. A Douwe Egberts, Peet's Coffee & Tea és a Keurig Green Mountain az idei évtől már a JAB Holdings portfólióját erősíti.

illusztrációForrás: AFP/Imaginechina/Liu jiao

Kevin Johnson, a Starbucks vezérigazgatója a megállapodást követően elmondta, hogy a a Nestlé hírnevének és hálózatának köszönhetően a Starbucks több millió otthonba jut majd el világszerte. A kávé a fiatalok között is egyre népszerűbb, a nagy részük pedig a Starbucks kávéján nőtt fel. Ők nagyobb hajlandóságot is mutatnak arra, hogy több pénzt költsenek egzotikus kávéfajtákra. Ez azt eredményezi, hogy a különleges italokkal sokkal nagyobb hasznot hajtanak a vállalatoknak, mint a márkás élelmiszerek.

A Starbucks bejelentette, hogy 2020-ig körülbelül 20 milliárd dollárt szeretnének visszaforgatni a részvényeseknek, egyrészt részvény visszavásárlások révén, másrészt pedig jutalék formájában.

A Nestlé a forgalmazói jogok mellett 500 dolgozót is átvesz a Starbuckstól a megállapodás keretében. Az erősítésre nagy szükségük van, hiszen az Egyesült Államokban csupán az ötödik legnagyobb vállalat a melegitalok és üdítők területén, 5 százalékos piaci részesedéssel, míg a Starbucks részesedése 14 százalék.

illusztrációForrás: 123RF

Ennek ellenére globálisan továbbra is piacvezető a Nestlé és több terméket adnak el, mint az őket követő négy vállalat együttesen. Matthew Barry, az Euromonitor elemzője azonban kiemeli, hogy a Nestlé piacvezető helyzete most a leginstabilabb és az olyan vállalatok, mint az olasz Lavazza, komoly veszélyt jelenthetnek a svájci cégre.