A startupok ma már nemcsak a technológiai megoldásokkal akarnak befutni, hanem egyre több hagyományos iparágat veszélyeztetnek, elég itt a Netflixre gondolni, ami nemcsak a kábeltévék de a filmstúdiók életét is alaposan megnehezítette. Versenytárs ma már szinte mindenki lehet, sok új cég jön, nagyobb flexibilitással, és a már befutott cégek is azt vizsgálják, milyen más területeken tudnak megjelenni - írja a Digitalhungary.hu.
Az innovációban főleg a kis cégek erősek,
ezért divat egy nagy cégnek is inkubátorházat alapítani, ahol egy startup a rá jellemző sebességgel tud fejlődni,
nem kell várnia a nehézkes nagyvállalati döntéshozatalra.
Kísérletezni márpedig kell, enélkül a Netflix sem tartana ott, ahol ma tart: egy csőd szélén álló DVD kölcsönzőként utoljára gondolt a netes tartalomértékesítésre. A startup lehet egy jó irány, azonban ma már a startup befektetők sem osztogatják a pénzt ész nélkül, hanem megnézik, hogy nyereséges lehet-e az ötlet.
A reklámügynökségek ugyan sokat változtak az utóbbi időben, alkalmazkodtak a digitális tartalmakhoz, azonban nehéz lekövetni a kommunikációt. Az omnicsatorna (vagyis amikor egy ügyintézés során keveredhetnek az internetes, a telefonos és a személyes ügyintézés csatornái) jó megoldás lehet,
azonban ezek követését még a nagy nemzetközi cégek sem tudják mindig megoldani.
A kereskedelem bár digitalizálódik, de ez egy nagyon hosszú folyamat lesz és az internetes kereskedelem sem fogja leváltani a hagyományos boltokat - véli Kozák Ákos, a GFK ügyvezetője.
A webáruházak számára egyre fontosabb lesz a mobil értékesítés, ez például Indiában már a teljes online áruházi forgalom 57 százalékát adja.
A fizikai eladók leváltása robotokkal 2030-ig nem tűnik reálisnak, de részben, például a rakodásnál, ellenőrzésnél hasznot hozhatnak. Ezért a hirdetési piac figyelése lehet a cégvezetők rövidtávú célja. Például Magyarországon a 11 ezer nyomtatott lapból csak bő százat mérnek, a megyeszékhelyeken pedig száznál több helyi média van, amelyek alul vannak árazva, országos kampányokhoz pedig nem is használják ezeket. Galavics András, a Radio Sales House kereskedelmi igazgatója a rádiós reklámokról elmondta, hogy
az elért fogyasztók jóval közelebb állnak korban és egyéb tulajdonságokban az internetezőkhöz, mint az elöregedő tévénézőkhöz.
Az internet térhódítása ellenére az emberek számára még mindig a rádió az elsődleges hírforrás. A rádió reklám előnye, hogy háttérben hallgatva is nagyon hatékony, amit a híres vasaló teszt többször is igazolt.
A teljes cikk a Digitalhungary.hu oldalon olvasható el.