Újabb ruhás botrány, ezúttal a GAP hibázott

GAP, üzlet, Kína
--FILE--View of a store of GAP in Shanghai, China, 5 December 2017. The apology came after a person posted pictures of the T-shirt on Chinese social media network Weibo, saying that Chinese territories, including south Tibet, the island of Taiwan and the South China Sea, were omitted from the map. The user said the photo of the T-shirt was taken at an outlet store in Canada. "Gap Inc. respects the sovereignty and territorial integrity of China. We’ve learned that a Gap brand T-shirt sold in some overseas markets failed to reflect the correct map of China. We sincerely apologize for this unintentional error," it said in a statement posted on its Weibo account on Monday evening. It added that the products had been pulled from the Chinese market and destroyed.
Vágólapra másolva!
Ismét egy híres ruhamárka vétett olyan hibát, ami miatt ki kell vonja a forgalomból egyik darabját. Ezúttal a GAP nézett el egy kínai térképet, amit felkapott az egyik közösségi oldal. A pólókat megsemmisítik.
Vágólapra másolva!

Januárban felrobbantotta a világsajtót, amikor a H&M olyan reklámot tett közzé, amely erősen rasszista volt. A cég ugyanis a Coolest monkey in the jungle (A dzsungel legmenőbb majma) feliratú ruhadarabját egy színes bőrű kisfiúval reklámozta.

A dolog később odáig fajult, hogy

vásárlók a Dél-Afrikai Köztársaságban boltokat vertek szét emiatt.

Most egy újabb botrány van kialakulóban, de várhatóan azért boltokra emiatt nem fognak támadni. A The Guardian szerint az amerikai GAP-nek bocsánatot kellett kérnie egyik pólója miatt, amelyet vissza is hívott azóta.

A visszahívott pólókat megsemmisíti a cég.

Gap üzlet Kínában Forrás: AFP/Imaginechina/Dycj

A márka a kínaiakat sértette meg, ugyanis a GAP egyik ruhadarabján nem a megfelelő kínai térképet használta, lehagyott arról több vitatott területet, ami a kínaiak szerint hozzájuk tartozik. A pólón szereplő ábra egy olyan térképet tartalmaz,

amelyen nem szerepel Tibet, Tajvan és a Dél-kínai-tenger szigetei.

A GAP azután kényszerült erre a lépésre, hogy a póló képe kikerült a Weibo nevű kínai közösségi oldalra, ahol aztán felhasználók tömegei háborodtak fel, és tettek panaszt a GAP ügyfélszolgálatán.

Arról egyelőre nincsen információ, hogy mi lesz azokkal a pólókkal, amiket már eladott a cég.

Nem a GAP az első, ami rossz ábrát használ, korábban hasonló térképpel kapcsolatos hibát vétett a Delta Air Lines, a Mercedes-Benz és a Marriott is.