Nagy dobásra készül a Starbucks

Starbucks, kávé
StarBucks Coffee opens a new store on Florianska street in Krakow, Poland on 8 April, 2017. (Photo by Beata Zawrzel/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Több mint háromszorosára tervezi növelni a bevételeit 2022-ig Kínában a Starbucks. A világszerte népszerű kávézólánc ezzel együtt számos új üzletet is nyitna a világ második legnagyobb gazdaságában.
Vágólapra másolva!

A látványos bevételnövekedési tervek mellett közel duplájára növelné kávézóinak számát Kínában a Starbucks a következő öt évben. A vállalat részben ezzel kívánja ellensúlyozni azt, hogy a piaci és forgalombeli növekedése nyomás alá került hazai pályán, az Egyesült Államokban – írja a Business Insider.

Az amerikai kávézólánc, amely nemrég kötött 7,15 milliárd dolláros forgalmazási megállapodást a Nestlével,

azt célozta meg, hogy 2022 végére összesen 6 ezer boltot fog üzemeltetni Kínában

– derül ki a cég közleményéből. Jelenleg a társaságnak nagyjából 3300 üzlete van 141 kínai városban.

A Starbucks jelenleg uralja a kínai kávépiacot, noha egyre nagyobb a verseny, főleg a kisebb riválisok miatt. Ráadásul ez ugyanaz a jelenség, mint az Egyesült Államokban, ahol éppen a kisebb kávézók újabb hulláma jelenti a legnagyobb kihívást az óriáscégnek.

Még tovább terjeszkedne Kínában a Starbucks Forrás: AFP/Imaginechina/Liu jiao

Mindeközben a vállalat ügyvezető elnöke, Howard Schultz a Reutersnek úgy nyilatkozott, a Starbucks üzleteinek száma egy évtizeden belül elérheti Kínában a 10 ezres számot, meghaladva ezzel akár még az amerikai piaci jelenlétet is.

A társaság emellett arra számít, hogy Kínában több mint a duplájára emelkedhet a működési nyereség a következő öt évben a 2017-es számokhoz képest. A cég egyébként

a tavalyi üzleti évben 3,24 milliárd dolláros bevételt ért el az ázsiai csendes-óceáni térségben, míg a működési nyereség 764,8 millió dollár volt.

Kizárólag Kínára vonatkozó információk nem érhetők el a nyilvánosság számára.

A Starbucks körül a legutóbbi nagy hír az volt, hogy a cég nemrég exkluzív megállapodást kötött a világ legnagyobb élelmiszergyártó vállalatával, a Nestlével arról, hogy a svájci társaság forgalmazási jogokat kap a Starbucks csomagolt kávéira szerte a világon. Mindezzel pedig a Starbucks a kínai piaci terjeszkedését is segíti, egyebek mellett úgy, hogy szélesebb körű otthoni kávéfogyasztási lehetőségeket kínál a kínai fogyasztóknak.