Brutális dolgot jelentett be a McDonald’s karcsúsítás címszó alatt

2018.06.08. 14:00

Jelentős működési és szervezeti átalakításokra készül a McDonald's az Egyesült Államokban, amelynek eredményeként már 2019 végéig több száz millió dollár megtakarítást várnak. A vállalati vezetés annyira eltökélt, hogy – írja a CNBC – a változásokról emailben értesítette munkavállalóit, beszállítóit és franchise partnereit.

A vállalatcsoport egyesült államokbeli elnöke, Chris Kempczinski egy, a Wall Street Journal birtokába került feljegyzés szerint úgy fogalmazott, tisztában van azzal, hogy a változás bonyolult dolog. Azt is jelezte, a vállalati struktúra egyszerűsítése azt eredményezi, hogy számos munkavállalótól meg kell válniuk.

Nem is tagadják: fájni fog

Úgy tűnik, az átszervezések a vállalat valamennyi szintjét érintik. Egyelőre annyi bizonyos, hogy karcsúsítani kívánják a menedzsmentet és újragondolják az USA-ban működő regionális irodáknak, a működtetésben betöltött szerepét is.

A változások azonban érintik a munkavállalókat, beszállítókat és a franchise partnereket is.

Nagy változásokat ígért a McDonald's, melyek révén sokat spórolnának észak-amerikai működésükönForrás: AFP/Kenzo Tribouillard

Egyelőre azonban nem tisztázott az, pontosan milyen módon. Vagyis most még nem tudni, hol, milyen létszámmal lesznek elbocsátások, szerződésbontások a beszállítókkal, és az sem világos, mindezekre kell-e a globális hálózatnál is készülni.

A vállalat a következő hét közepére ígért részletes tájékoztatást az átalakításokról.

Annyi bizonyos, hogy a vállalat ezek révén 500 millió dolláros, azaz több mint 132 milliárd forintos működési megtakarítást szeretne elérni 2019 végére.

A bejelentés alig néhány nappal azt követően érkezett, hogy az óriáscég megnyitotta új főhadiszállását Chicagóban.

Újragondolt hamburgerek?

A vállalat egyik szóvivője szerint, a cég továbbra is a fogyasztók igényeit tartja szem előtt, miközben nem mond le az üzleti növekedésről sem.

Ez vélhetően azt jelenti, a cégnél valóban készek arra, hogy az alapoktól újragondolják a hamburgert és más szendvicseiket.

A McDonalds's ugyanis egy 2016-os felmérés szerint, az azt megelőző öt évben, mintegy 500 millió rendelést vesztett az USA-ban. Ezek egy részét a nagy konkurensek – Burger King, sőt, a Wendy's – happolták el.

A McDonald's akár arra is hajlandó, hogy alapjaitól gondolja újra az ételkészítési technológiátForrás: AFP/2013 Getty Images/Scott Olson

A vállalatnál ezért külön íz- és élményszakértői csapatot állítottak fel azért, hogy kiderüljön, mit változtassanak az alaptermékeknél. Az első eredmények szerint, a „mekis" szendvicsek nem elég melegek és nem keltenek olyan friss benyomást, mint a versenytársak hamburgerei.

A cégnél másik fegyverként az új, olcsó menüket vetik be.

Kempczinski azt mondta, be kellett látniuk, nem volt szerencsés az elmúlt években azzal válaszolni a konkurensek agresszív árkampányára, hogy regionális olcsó menüket vezettek be. Ezzel csak – fogalmazott – összezavarták vásárlóikat.

Ezért a cég abban bízik, az országban nemrégiben egységesen bevezetett, 1, 2 és 3 dolláros olcsó menükkel, felvehetik a többi étteremlánc dobta kesztyűt.