Fontos a digitális átalakulás, de a cégek egyelőre alig lépnek

Informatikai szektor, adatmentés abstract access advancement BLUES BLUE COLOUR CAST COLOR circuit board cord CABLE fibre optic cable cyber crime CRIME data delicate ELECTRONICS TECHNOLOGY
Fibre optics flowing through circuit boards from a laptop computer, close-up
Vágólapra másolva!
Bár Magyarországon a digitális átalakulást a cégek 72 százaléka nagyon fontosnak tartja, a vállalatok lemaradásban vannak a digitális átalakulásban – mondta Uzsák Éva Virág, az Aon Magyarország humánerőforrás-tanácsadási részlegének vezetője.
Vágólapra másolva!

A Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) és az Aon Magyarország közös kutatásban vizsgálta a hazai cégek digitális átalakulását érintő terveit. Az 56 résztvevő összesen 12 iparágat képvisel, valamivel több mint egyharmaduk magyar, majdnem kétharmaduk pedig multinacionális hátterű volt.

A kutatás szerint leginkább a telekommunikáció, az informatika területén működő cégek tartják fontosnak a digitális átalakulást,

ami nem meglepő. A legkevésbé pedig a termelőszektorban tevékenykedők voltak elkötelezettek a digitalizáció iránt.

– mondta Uzsák Éva. Mindenképp pozitívum szerinte, hogy a megkérdezett vállalatok 70 százaléka legalább már tervezés szintjén foglalkozik a témával.

Se pénz, se idő nincs a digitalizációra Forrás: Cultura Creative/Rafe Swan

Ugyanez az arány nem érvényes a teljes vállalati körre. Valószínűleg a nagyvállalatok számára ez fontosabb kérdés, mint egy kis cégnek, ám míg a kutatásban a megkérdezett cégek 64 százaléka volt multihátterű, addig a gazdaságban a cégeknek kevesebb mint öt százalékát teszik ki. Vagyis valamennyi cégre vetítve bizonyosan sokkal kisebb arányt képviselnek azok, akik már elkezdték a felkészülést a digitális átalakulásra.

A kutatás szerint a cégek a digitalizáció fő akadályának az anyagi korlátokat, az időhiányt tartják, és azt is bevallották, hogy tízből négy vállalatnál nincs meg a megfelelő szakértelem

– utóbbi ugyanakkor közvetve folyománya lehet a pénz- és időhiánynak egyaránt.

Az Aon szakembere kiemelte, hogy a cégek vezetői a digitális átalakulásban leginkább az IT-területet tartják szövetségesnek, és kevésbé vonják be a humán területet, holott szerinte a sikeres digitális kultúraváltásban a munkavállalók hozzáállása, a képességeik fejlesztése sokkal nagyobb szerepet játszik.

A felmérés szerint a hazai vállalatok lemaradásban vannak megvalósult digitális átalakulásban: Magyarországon minden tizedik vállalat nyilatkozott úgy, hogy valamilyen transzformációt már sikeresen megvalósított, miközben globálisan már minden harmadik vállalat tett lépéseket.