Egekben a Nike, az árak is szárnyalhatnak

Nike sportszer gyártó
ORLANDO, FL - DECEMBER 12: The "Swoosh" logo is seen on a Nike factory store on December 12, 2009 in Orlando, Florida. Tiger Woods announced that he will take an indefinite break from professional golf to concentrate on repairing family relations after admitting to infidelity in his marriage. The company issued a statement that "Woods and his family have Nike's full support." Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Nike nemcsak uralja a globális sportruházati piacot, de az adatok arra utalnak, hogy a fogyasztói hűségesek, mi több, a vállalat sikeresen csábít magához új vásárlókat is. Mindez pedig az árak drámai emelkedését is magával hozza.
Vágólapra másolva!

Egy friss felmérés szerint a Nike vásárlóinak jelentős része tervez újabb Nike termékeket vásárolni, ami igen erős lojalitásra utal a fogyasztók részéről – mondja Jay Sole, a kutatást jegyző UBS elemzője. Ráadásul a Nike már így is elfoglalta a globális sportszeripar trónját, mégpedig igen erős különbséggel – írja a Business Insider.

Az Euromonitor adatai alapján ugyanis

a Nike nagyjából 15 százalékos globális piaci részesedéssel vezeti a mezőnyt, míg a második Adidas csupán 11 százalék körüli szinten áll.

Ez a két vállalat egyébként a világpiac egyértelmű ura, mivel a többiek (még a harmadik Under Armour is) mindössze 1-2 százalékos részesedéssel bírnak – ez az olyan jól ismert márkákra is igaz, mint a Puma, a Reebok vagy a Columbia.

Hűséges régiek, lelkes újak

Ráadásul a Nike fogyasztói az adatok szerint terveznek további Nike termékeket vásárolni – hangsúlyozta Sole. A lényeg itt az, hogy

a Nike iránti fogyasztói hűség kiemelkedőnek számít a piacon,

simán lenyomva a második Adidashoz fűződő lojalitást is – tette hozzá az elemző.
Tovább erősíti a Nike pozícióját, hogy nem csupán a régi vásárlóik hűségesek a céghez, de a társaság igen lendületesen és sikeresen szerez új vevőket is magának. A kutatás szerint ugyanis a potenciális vásárlói érdeklődés igen magas, és egyre erősödik – emelte ki Sole.

A Nike árfolyamának idei alakulása Forrás: investing.com

Ezt támasztja alá, hogy azok, akik az elmúlt 12 hónapban nem vásároltak egy adott sportszergyártó termékeit, a legtöbben a Nike iránt érdeklődnek, messze meghaladva minden más márkát. Ezen a ponton pedig az Adidas egyáltalán nem is áll jól. A UBS felmérése szerint idén (éves alapon) több mint 4 százalékkal nőtt azok aránya, akik Nike termékeket terveznek venni (és az elmúlt egy évben nem vettek), míg a második helyen az Under Armour található, valamivel több mint 2 százalékos növekedéssel. Az Adidas esetében viszont több mint 6 százalékos zsugorodást mért a kutatás.

Erős márkaidentitás

A háttérben jelentős részben a Nike rendkívül erős márkaidentitása áll, illetve hogy ebből adódóan a cég neve a versenytársaknál erősebben él a fogyasztók fejében. Mindez pedig a társaság árazási erejét is igen erősen megnövelte az elmúlt időszakban.

Noha Sole figyelmeztetett, évekbe telhet, mire a Nike eléri az e-kereskedelmi és beszállítói céljait, a kimagaslóan erős márkaépítési stratégia lehetővé tette a cég számára, hogy drámaian megemelje az árait az elmúlt időszakban. Ebből az is következik, hogy

a Nike egyre kevésbé kell hogy támaszkodjon az árengedményekre, míg a versenytársaknál ez a tényező továbbra is igen fontos.

A Jeffries elemzője például kimutatta, hogy a footlocker.eu oldalon az Adidas átlagos kedvezménye 37 százalékos volt az eredeti árhoz képest, míg a Nike-nál az átlag csupán 25 százalékos.

Nem meglepő tehát, hogy a Nike részvényárfolyama idén eddig 16,59 százalékot izmosodott, és a UBS 78 dolláros célárfolyamot tűzött ki a vállalatra, ami nagyjából 5 százalékkal haladja meg a jelenlegi szintet. A Wall Street elemzői konszenzusa egyébként 73,70 dolláros.