Úgy isszuk a cidert, mintha nem lenne holnap

Cider, almabor, Anglia
Vágólapra másolva!
Közel 40 000 hektoliter cidert gurítottak le a magyarok egy év alatt 2017 június és 2018 májusa között: 15 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában - írja az ÉlelmiszerOnline egy piackutatási jelentés alapján.
Vágólapra másolva!

A vizsgált időszakban értékben mintegy három és fél milliárd forintot költöttek almaborra, közel egyötödével többet, mint egy évvel korábban. Magyar nevéhez hűen az almaízesítésű italok fogynak a legjobban, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. A fogyasztás leginkább a nyári hónapokban tetőzik.

Sikerre ítéltetett

A cider viszonylag új szereplő a magyar piacon, ám hamar megtalálta a helyét a könnyed alkoholos italok között:

mind értékben, mind mennyiségben kétszámjegyű növekedést produkált a kategória.

Az alma ízű cider a legnépszerűbb a vásárlók körében Forrás: Táfelspicc

A kiskereskedelemben elköltött három és fél milliárd forint több mint 90 százalékában az üveges kiszerelés fogyott, miközben a dobozos almaborok iránt jelentősen csökken a kereslet.

Magyar elnevezéséhez hűen valóban az alma ízesítésű cidereket emelik le a leggyakrabban a polcról, tízből kilenc eladott almabor ilyen.

Jócskán mögötte a körte ízesítésű ital; az összes többi gyümölcsíz piaci részesedése sem értékben, sem mennyiségben nem számottevő (2 és 3 százalék).

A fővárosban és környékén fogy a legtöbb

Kiszerelések tekintetében tarol a 0,33 literes, tízből kilenc vevő ezt választja. „Futottak még" a 4 deciliteres formátumok. Tízből négy cidert a 2500 négyzetméteresnél nagyobb boltokban értékesítenek, ám a diszkontok sem panaszkodhatnak: az értékbeli eladások egyötöde náluk realizálódik.

– mondja Hajdu Csongor, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

Budapesten és környékén rengeteg fogy belőle Forrás: Gyetván Csaba

Budapesten és környékén pedig az országos fogyasztás több mint harmadát mérjük, a régióban az országos átlagot meghaladó mértékű az almabor forgalma - tette hozzá

Kiderült az is, a gyártói márkák mellett teszi le a voksát a magyar cider-fogyasztó, a kereskedelmi márkák mindössze egy százalékot tudnak kihasítani a piacból.