Rekordmagasan az üzleti bizalom

Több mint 4 milliárd forintos fejlesztést valósított meg állami támogatással az Univer Product Zrt.
Üveges sűrített paradicsom halad a futószalagon Közép-Európa legnagyobb paradicsom-feldolgozó üzemében Kecskeméten az átadás napján, 2017. augusztus 24-én.
Vágólapra másolva!
Ez derül ki a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által alapított Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) felméréséből. A GVI által számított negyedéves konjunktúramutató a januári 37 pontról áprilisra 39 pontra emelkedett, ami a konjunktúrakutatás 2010-es kezdete óta a legmagasabb érték.
Vágólapra másolva!

Csak a kis- és középvállalkozásokat nézve az üzleti bizalom szintén javuló tendenciát mutat: ez a mutató a januári 35 pontról 38 pontra emelkedett, ami szintén az eddig mért legmagasabb érték.

A konjunktúramutató értéke a feldolgozóipari vállalkozások esetében a legmagasabb 41 ponttal, az építőipari cégek esetében 40 ponton, a kereskedelmi vállalatok körében 39 ponton áll,

míg az egyéb gazdasági szolgáltatásokat nyújtó cégeknél - 31 ponttal - a legalacsonyabb. Az előző negyedévhez képest a kereskedelmi vállalkozások esetében 5 pontos növekedés tapasztalható.

A konjunktúramutató értéke a feldolgozóipari vállalkozások esetében a legmagasabb Forrás: MTI/Mészáros János

A cégeket tulajdonszerkezet szerint vizsgálva látható, hogy miközben

a tisztán hazai tulajdonban lévő vállalkozásoknál az előző negyedévhez képest 5 ponttal növekedett a mutató, a részben vagy döntően külföldi cégek körében 7 ponttal csökkent,

így jelenleg mindkét esetben 39 pont a konjunktúramutató értéke.

A negyedéves konjunktúramutató az üzleti helyzetről, a jövedelmezőségről, a beruházási aktivitásról, a rendelésállományról, a termelési szintről, a létszámról és a kapacitáskihasználásról ad képet. A GVI negyedéves vállalati felmérésében 400 cégvezető véleményét kérdezik meg a cégük jelenlegi helyzetéről és a kilátásairól. Közülük 300-an kis- és középvállalkozást (20-249 fő között) és 100-an nagyvállalkozást (250 fő felett) vezetnek.