A 100. magyarországi Diego pont kiválasztásakor több szempontot is figyelembe vettek, köztük az elhelyezkedést: forgalmas helyen (a 7-es főút mellett, ingyenes parkolási lehetőséggel) alakították ki az üzletet.
A döntésnél fontos tényező volt a város vonzereje is, amiben a helyi innovációs törekvések szintén szerepet játszottak (ide helyezték el például a Balaton első okospadját, vagy az egyik első elektromos villámtöltő-állomást).
Ellentétben több balatoni üdülőövezeti várossal, Balatonlelle összlakosság-száma az elmúlt másfél évtizedben növekedett (a KSH idei adatai szerint 5,1 százalékkal, jelenleg közel ötezer fő). Nyáron nagyjából 20 ezren tartózkodnak itt, 50 százalékuk pedig nem turistaként, hanem hónapokig életvitelszerűen él a városban.
Az időzítés nem véletlen, hiszen a nyári szezon a balatoni áruházak forgalmában is jelentősen érezteti hatását. Az üzlet méretét a vásárlói igényekhez és a várható forgalomhoz mérten alakították ki, így lett a századik magyar Diego áruház 200 négyzetméteres alapterületű.