Óriási dologra készül a Lidl, 2019-ben nagy változás jön

Horizontal
A person leaves with their goods in plastic carrier bags after shopping at a branch of Lidl in south Londo on January 10, 2018. / AFP PHOTO / Justin TALLIS
Vágólapra másolva!
A Lidl 2019 év végéig megszűnteti az áruházaiban kapható egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását. A most bejelentett intézkedés a vállalat műanyaghulladék visszaszorítására irányuló stratégiájának következő lépése - írja az áruházlánc az Origóhoz eljuttatott közleményében.
Vágólapra másolva!

Miután a vállalat 2018 áprilisában bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, a vállalat máris újabb konkrét intézkedést vezet be. Ennek első lépéseként a Lidl Magyarország 169 áruházában 2019 végéig megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését.

2019 végétől száműzi az egyszer használatos műanyagokat az áruházlánc Forrás: AFP/Justin Tallis

Csak újrahasznosítható anyagok jöhetnek szóba

A vállalat beszállítóival együttműködve azon dolgozik, hogy az egyszer használatos műanyagok helyett, alternatív és újrahasznosítható anyagok felhasználásával állítsa elő a termékeket. Második lépésben a Lidl arra törekszik, hogy az azonnal fogyasztható, azaz „ready to eat" és üdítőital termékek mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat.

Azzal, hogy megszüntetjük az egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását, csökkentjük a műanyag-felhasználást, tudatos és felelősségteljes vállalatként hosszú távon tudunk hozzájárulni környezetünk megóvásához - mondja Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.

A cég azt tervezi, hogy 2019 év végéig minden raktárkészletét értékesíti, majd fokozatosan átáll a környezetkímélőbb alternatívákra,

Az áruházlánc így biztosítja a vásárlóközönség számára, hogy a már jól ismert és kedvelt termékeket a jövőben is megtalálják az áruházak polcain.

Augusztusban már látható eredmények lesznek

A diszkontlánc az energiaitalok egységcsomagolásával indítja a műanyaghulladék visszaszorítására irányuló intézkedéseit.

Augusztusban már látható eredményei lesznek a váltásnak Forrás: AFP/Justin Tallis

Augusztusban a megújult csomagolásnak köszönhetően a Lidl sajátmárkás energiaitalok papírtálcáiról eltűnik a műanyag.

Ennek eredményeként hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni. A Lidl Magyarország más árucsoportok esetében is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik.

Arra törekszünk, hogy tovább csökkenthessük a műanyag-felhasználást, az újrahasznosítás mértékét pedig növeljük – mondta el Tőzsér Judit.

A környezettudatosságot tekintve más területeken is jó példával járnak elöl: a Lidl Magyarország a SuperStore 2017 verseny közönségdíját a fővárosban található, Hungária körúti környezetbarát áruházával nyerte el.