McDonald’s és Starbucks: egy különös barátság kezdete

2018.07.18. 19:01

A McDonald's és a Starbucks alapítóként csatlakozott a NextGen Cup Consortium and Challenge (NCCG) kezdeményezéshez, melynek a célja, hogy világszerte újrahasznosítható vagy lebomló poharakkal cseréljék le a műanyagot.

A Closed Loop Partners által indított globális kezdeményezéshez a McDonald's 5 millió dollárral járul hozzá, így a csoport már 10 millió dollárt gyűjtött be a támogatóktól. Az NCCG szeptemberben indul, célja pedig az innováció támogatása és a műanyag használat visszaszorítása.

Az NCCG várja a feltalálók és vállalkozók ötleteit, a legjobb megoldások kiötlői pedig akár 1 milliárd dolláros támogatást is kaphatnak. Emellett a hét legjobbnak ítélt projekt résztvevői egy hat hónapon át tartó mentorprogramban vehetnek majd részt, ahol finomhangolhatják találmányukat.

Marion Gross, a McDonald's munkatársa elmondta, hogy a vállalat elkötelezett a környezetvédelem mellett és olyan változásokat szeretnének eszközölni, amelyek pozitív hatással vannak a közösségre és a világra. Hozzátette, hogy várják már a Starbucks-szal és a Closed Looppal való közös munkát és reméli, hogy közösen találnak majd hosszú távú megoldást.

illusztrációForrás: AFP/Imaginechina/Liu jiao

Colleen Chapman, a Starbuck munkatársa szerint a vállalatnál örülnek annak, hogy olyan piaci partnerekkel dolgozhatnak együtt mint a McDonald's. Reméli azt is, hogy sikerül megoldást találniuk a problémára és később még többen csatlakoznak majd a kezdeményezéshez.