Rossz stratégia miatt nem megy igazán a kerékpármegosztás piaca

pilis bike, kerékpár, kerékpár útvonal
Vágólapra másolva!
Nitin Pangarkar, a Szingapúri Nemzeti Egyetem docense szerint rontja a cégek esélyeit a kerékpármegosztás piacán, hogy nem látják jól a leendő törvényi szabályozásokat, rossz fogyasztói magatartással számolnak, valamint hiányzik a márkahűség a sikeres vállalkozásokhoz.
Vágólapra másolva!

A docens nem sokkal azután mondott véleményt, hogy a szingapúri új szabályozás a kerékpáros parkolásáról július elején életbe lépett, és a három legnagyobb kerékpármegosztó – a Gbikes, az oBike és a ShareBikeSg – rosszul mérte fel azt.

Illusztráció Forrás: Pilisi Parkerdő Zrt.

Kína legnagyobb kerékpármegosztója, az Ofo hasonlóan rosszul mérte fel a piacot: nemrég elhagyta Ausztráliát és Izraelt, mivel az ottani versenytársai jobb stratégiát dolgoztak ki, és ezért jobban is teljesítettek.

Sok vállalat egyszerűen nem vette figyelembe azt a tényt, hogy az emberek rosszul viselkednek, szemetelnek és rongálnak a kerékpár parkolóban, és emiatt szabályozásokra lesz szükség az állam részéről – elemzte a helyzetet Pangarkar a CNBC-nek.

Továbbá javasolta, hogy a nagyobb vállalatok, amelyek úgy kívánják növelni cégüket, hogy beszállnak a kerékpármegosztásba, jobban fontolják meg, hogy mennyit fektetnek be, és az hogyan fog megtérülni.

A másik kihívás, amivel a cégeknek szembesülniük kell, hogy a kerékpármegosztás piacán hiányzik a márkahűség, ez pedig felveti a kérdést, hogy a mostani piaci részesedés fenntartható-e.