Ha jó a vállalkozása arculata, az már fél siker

email levél stressz egészség
A lényeg, hogy az email személyesen szólítsa meg a vásárlót, és az önfényező reklám helyett lehetőleg tartalmat adjon
Vágólapra másolva!
Milyen reklámanyagokra reagál a legjobban a célcsoportom? Milyen grafikai, nyomdai megoldások vonzzák őket cégemhez? Mitől lesz egy ajánlat, szórólap, katalógus több, mint egy egyszerű termékbemutató, és mitől lesz potenciális vevőm, ügyfelem, vendégem számára ellenállhatatlan? Hogyan lehet a weboldalam a legtöbb érdeklődőt szerző értékesítőm? Ezek a kérdések, amelyekre gyakorlati megoldásokat keresnek a kkv-k, amikor grafikai anyagokat terveznek, vagy terveztetnek.
Vágólapra másolva!

A vevőszerzésben is azok jönnek ki győztesen, akiknek ott lapul a fiókjában egy 5-6 oldalas kis arculati dosszié, tele jobbnál jobb ötlettel.

Ezt a dossziét úgy hívják, hogy arculati kézikönyv és mellette van egy előre meghatározott, előkészített éves marketingterv

- írja Kocsis Zoltán Kreatív Ügynökségi igazgató a Piacésprofit.hu-n.

Előnyök

  • Megszűnnek a felesleges marketing kiadások;
  • Láthatóvá válik, mennyit költ egy cég egy évben a vevők megszerzésére és az mekkora bevételt hoz;
  • A vevők folyamatosan hallanak a cégről;
  • A régi vevők folyamatosan visszajárnak;
  • Egy átgondolt vevőszerző tervvel a versenytársakat faképnél lehet hagyni;
Kocsis Zoltán a tippjeivel egy hatékony vevőszerző gépezetet épít fel "Forrás: Thinkstock "

A következőkben ahhoz adunk tippeket, hogy hogyan épül fel egy működő, hatékony vevőszerző gépezet.

Első lépés: a célcsoport ismerete

Ha egy cég nem tudja pontosan, hogy a vevői miért döntöttek mellette, akkor az új vevők megnyeréséhez, a régiek visszacsábításához kénytelen lesz mélyen a zsebébe nyúlni.
Ha például rengeteg vállalkozónak túl sok munkaidejébe kerül, hogy naponta a könyvelőhöz futkosson, akkor annak a könyvelőnek, amelyik házhoz megy, nyert ügye van.
Ha délután már nem kapni friss kenyeret, pedig lenne rá igény, akkor a délután is forró kemencével üzemelő látványpékség mindenkit magához tud csábítani.

Amennyiben egy cég ismeri, hogy potenciális vevőinek mi a legnagyobb problémája, akkor már csak két dolgot kell tennie:

  • a problémákra megoldást kell kínálnia;
  • és el kell kezdenie hirdetni ezt a megoldást.

Második lépés: az előnyök bemutatása

Megkülönböztető tulajdonságok lehetnek például ezek:

  • Mi ismerjük a kis utcákat is – A leggyorsabb futárszolgálat Budapesten
  • Személyre szóló üdvözlőkártyák a virág mellé – Virágbolt
  • A rövid hajú nők fodrásza – Miért vágnánk másba, ha ebben vagyunk a legjobbak?

Ezek a vállalkozások megvizsgálták, miben különböznek a versenytársaiktól, miben ők a legjobbak, majd elkezdték hirdetni.

A Kocsis Zoltán Kreatív Ügynökségi igazgató további, sokkal bővebb tippjei a Piacésprofit.hu oldalán olvashatók.