A Tetra Pak már több mint 60 éve foglalkozik élelmiszerek csomagolásával, azóta, hogy Ruben Rausing először megalkotta a tetraéder alakú csomagolást. A cég azóta világméretűvé nőtte ki magát, és mára már a fagylalttól az állateledelig mindenfajta élelmiszer és ital csomagolásával foglalkoznak.

A cég több mint 170 országban van jelen, és több mint 5 ezer ügyféllel rendelkezik, többek között a Nestlé, a Coca-Cola és a Pepsi is a Tetra Pakkal csomagolja termékeit – magyarázta Johann Nilsson, a Tetra Pak Services alelnöke a CNBC-nek.

IllusztrációForrás: Shutterstock

Nilsson elmondta, hogy a Tetra Pak széleskörű szolgáltatási portfoliót ajánl ügyfeleinek, 

az egyik ilyen szolgáltatása a rendszerek prediktív karbantartása, ilyen például a számos érzékelő, amit a gyártás során használnak.

Egy tipikus gyártósorról 600 jelet gyűjtenek össze az érzékelők, amit aztán az adatközpontba továbbítanak, ahol algoritmusok elvégzik a berendezések elemzését, és kiszámolják az élettartalmát. Így előre megjósolható egy meghibásodás" – tette hozzá Nilsson. Ráadásul az elemző algoritmus folyamatosan javul, így egyre pontosabb értékeket tud adni.

IllusztrációForrás: Shutterstock

Előre kiszámítható, hogy egy bizonyos alkatrész négy hét múlva elromlik, így az ügyfeleinknek meg tudjuk mondani, hogy mikor érdemes azt megjavítani vagy kicserélni – magyarázta Nilsson.

A Tetra Pak ügyfelei a világ minden táján megtalálhatóak, a cég technológiai újítása azonban összekapcsolja a cégeket a szakemberekkel. Ráadásul a Microsoft által kifejlesztett HoloLens segítségével a szakemberek a virtuális valóságot felhasználva összekapcsolódhatnak a technológiai központtal, bárhol is legyenek.

Nilsson továbbá hozzátette, hogy az újítás sikere abban rejlik, hogy kevesebb a hiba és kevesebb a fogyasztói panasz is. A hatékonyság növelése egyben pénzügyi megtakarítást is jelent a Tetra Paknak, mivel az általuk használt új vívmányok nem túl költségesek, ellenben a megtakarítás, amit eredményeznek jelentős.