Becsületesebb a vállalkozó, ha szenvedélyből csinálja

generációváltás a cégvezetésben, generációváltás, cég, vezető beosztás, fiatal és idős
Vágólapra másolva!
Azok a vállalkozók, akik szeretik a munkájukat, nem csak sikeresebbek, de tisztességesebbek is - jobb adófizetők, jobban megbecsülik a munkatársaikat - mint akik nem lelik örömüket a vállalkozásban - derült ki a Berger Könyvelőiroda 1200 fős online felméréséből.
Vágólapra másolva!

„Összefüggést vettünk észre a között, hogy egy vállalkozó szenvedéllyel vagy apatikusan vezeti-e a cégét. Az eredmények tükrében úgy tűnik érdemes megfogadni a sokszor hallott tanácsot, hogy „azt csináld amit szeretsz". Aki szereti a hivatását, annak nemcsak a sikerre van jobb esélye, hanem arra is, hogy azt tisztességesen érhesse el" - mondta Berger Gábor a felmérést végző Berger Könyvelőiroda ügyvezetője.

Míg az apatikus vállalkozók 5,6 százaléka csal bevallottan adót, a szenvedélyes vállalkozók csak 1,3 százaléka.


Meglepő különbségek vannak a szenvedélyes és az apatikus vállalkozók között

Forrás: Shutterstock

Ugyanakkor a törvényes adócsökkentési lehetőségeiket az apatikus vállalkozók jóval kevesebben (23,6 százalék) használják ki a szenvedélyes vállalkozókkal (35 százalék) szemben. Kenőpénzt a megrendelésekért a szenvedélyes cégvezetők 1 százaléka fizet, míg ez az arány az apatikus vállalkozások esetében 5,6 százalék.

Az egyik legjelentősebb különbség a szenvedélyes és az apatikus vállalkozók között abban van, ahogyan munkatársaikat megbecsülik.

Az apatikus vállalkozók 19 százaléka nyilatkozott úgy, hogy alacsonyan tartja a béreket, míg a szenvedéllyel vállalkozók körében mindössze 1,7 százalék ez az arány. Ez több mint tízszeres különbség.

Berger Gábor elmondta, hogy az apatikus vállalkozók nem csak a pénzbeli, az erkölcsi elismeréssel is szűkmarkúan bánnak. Kevésbé ellenőrzik a munkavállalóikat és kevésbé kérik számon a teljesítményt, kevesebbet dicsérnek, viszont többet büntetnek, mint a szenvedélyes vállalkozók.

A munkájukat szerető, szenvedélyes vállalkozók jóval nagyobb arányban tulajdonítják sikereiket önmaguk és munkatársaik képzésének. Az apatikus vállalkozók alacsonyabb arányban képzik magukat és munkatársaikat, és a tudás hatalmában is kevésbé hisznek.

Saját bevallásuk szerint az apatikus vállalkozók 14 százaléka igyekszik megúszni a garanciavállalást, míg a szenvedélyes cégvezetők mindössze 1 százaléka tesz így, azonban Berger Gábor szerint ez is sok. A törvényben előírtnál nagyobb garanciát a szenvedélyes vállalkozók 34 százaléka, míg az apatikus cégek 20 százaléka biztosít.

Pedig a számok az mutatják, hogy a szenvedélyes vállalkozók nem csak tisztességesebbek, hanem sikeresebbek is. Ugyanis jóval nagyobb arányban tudnak jobb árakat érvényesíteni – mondta Berger Gábor.

Az apatikus vállalkozók 30 százaléka piaci ár alatt tartja az árait, míg a szenvedélyes vállalkozóknál 13 százalék ez az arány. Átlagos árat az apatikusak 58 százaléka, a szenvedélyesek 70 százaléka érvényesít. Piaci átlag feletti árat a szenvedélyes vállalkozók 16 százaléka, míg az apatikusak 12 százaléka alkalmaz.