A Washington Journal értesülései szerint a héten bejelentik az Alibaba és a Starbucks közötti partneri megállapodást, amelynek értelmében az e-kereskedelmi óriás egyik leányvállalata, az ele.me szállítja majd házhoz a Starbucks kávéit Kínában.
Belinda Wong, a Starbucks kínai regionális vezérigazgatója elmondta, hogy először Pekingben és Sanghajban lesz elérhető az új szolgáltatás.
A Starbucks régóta uralja a kínai piacot.
A kávézólánc piaci részesedése 2017-ben meghaladta a 80 százalékot az Euromonitor International kutatócsoport szerint.
Azonban idén júniusban 2 százalékos visszaesést tapasztaltak, viszonyításképp az előző év azonos időszakában még 7 százalékkal növekedni tudott a cég. A szakértők szerint a Starbucks már nem annyira vonzó, mint régen. Ráadásul friss versenytársak is megjelentek a piacon, köztük a Luckin, amely január óta már 600 kávézót nyitott Kínában.
A Luckin sikere abban rejlik, hogy a cég házhoz szállítást is vállal, legtöbb boltjuk pedig kifejezetten erre a célra épült. A Luckint még csak 2017 októberében alapították, de már a második legnagyobb kávézólánc a Starbucks mögött Kínában.
Az árak is eltérőek a két vállalatnál.
A Luckin közepes méretű amerikai stílusú kávéja 3, míg a Starbucksé 4 dollárba kerül. Ám a rendelés az, ami miatt igazán gyorsan tud növekedni a Luckin, hiszen az embereknek így lehetőségük van egyenesen az irodába kérni a kávét reggelente, és nem kell a boltban sorban állni érte, vagy kitérőket tenni.
A Starbucks az Alibaba segítségével képes lehet ezen a téren is felvenni a versenyt a vetélytársával, ezzel pedig várhatóan ismét elindulhat a növekedés a kínai piacon.