Újra divatba jött a szakállviselés a férfiak körében, az arcszőrzet meghagyása, illetve megnövesztése egyre kevésbé kapcsolódik össze az ápolatlansággal. Ez viszont – írja a Business Insider – komoly hatással van a penge- és borotvagyártók eladásaira.

A pletykák szerint már férfi és női borotvákat egyaránt gyártó Gilette-nek is gondot okoz a borotvák értékesítési volumenének a csökkenése. A márkánál – pontosabban a mögötte álló Procter & Gamble-nél – már arra keresik a lehetséges megoldásokat, hogyan éljék túl a szakállreneszánszt.

IllusztrációForrás: Thinkstock

Pengéjüket szakállra váltják a férfiak

Különösen a millenniumi generáció tagjainak körében hódít a szakáll divatja, a 45 éven aluli férfiaknak mind kevésbé jelent prioritást a borotválkozás. Ez nagy nehézségeket okoz a borotvagyártóknak.

Manapság a férfiakról már nem alkotnak kedvezőtlen véleményt, ha kihagyják a borotválkozást" – mondja Massimiliano Menozzi, a Gillette North America alelnöke.

Kutatások is igazolják azt, hogy a férfiak az elmúlt évtizedben bizonyosan kevesebbet borotválkoznak, mint korábban. A Gilette szerint a havi borotválkozások átlaga 3,2-re esett vissza a tíz évvel korábbi 3,7-ről.

Ez a csökkenés azonban komoly érvágás a gyártónak. A júniusi adataik szerint, az értékesítések 5,1 százalékkal estek vissza az egy évvel korábbi értékekhez képest.

Egyre kevesebbet borotválkoznak a férfiak, komolyan csökkennek a gyártók bevételei (illusztráció)Forrás: Thinkstock

Új ötletek kellenek

A keresletcsökkenésre az érintett vállalatok különböző stratégiával válaszolnak, ezekben azonban közös, hogy más higiéniai és ápolási termékek iránt próbálják a férfiak érdeklődését felkelteni.

A Gilette például már tavaly átlagosan 12 százalékkal csökkentette az arc- és hajápolási eszközök árát, például a szakállápolókét.

Egy másik cég, a több márkát birtokló Edgewell – az Edge, Schick, Persona brandek tartoznak hozzá – az e-kereskedelemre erősített rá, és újra forgalomba hozta Schick Hydro márkáját is. A Harry's, egy borotvákat és férfi arcápolókat készítő startup pedig 112 millió dolláros háttér-finanszírozás révén próbálja erősíteni piaci jelenlétét.

Különösen a 45 év alatti életkorú férfiaknál trendi a szakáll, amely már egyre kevésbé jelent ápolatlanságot (illusztráció)Forrás: Origo

A P&G-csoporthoz nemcsak a Gilette, hanem a Braun és a Venus borotvák is tartoznak. A kapcsolódó ápolási termékekkel együtt a borotvák a vállalatóriás tavalyi, közel 67 milliárd dolláros (több mint 18 ezer milliárd forint) bevételének 10 százalékát adták. A konglomerátum még 2005-ben vásárolta meg a Gilette-et, amely akkor Warren Buffett érdekeltségébe tartozott.

A történelem egyik legnagyobb értékű akvizíciója 57 milliárd dolláros volt.

Most a gyártóknál abban bíznak, hogy a fiatal férfiak körében népszerűvé vált szakáll divatként hamarosan éppúgy lecseng, ahogy más trendek is.