Hogyan vásárolnak a magyarok?

customer, vásárlás
Jelentősen átrendezték a legjobb márkák rangsorát idén a brit fogyasztók (illusztráció)
Vágólapra másolva!
Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol, míg a többfunkciós termékekre egytizedük kíváncsi. A kényelmi szempont, bár arányában nőtt, még mindig csupán százból 7 magyar számára volt a fő indok a legutóbbi vásárláskor, míg az egyéni, személyre szabott termékek pedig csupán a vásárlók öt százalékához találnak utat, derül ki a Nielsen piackutató és elemző vállalat legújabb jelentéséből.
Vágólapra másolva!

Ugyanakkor a fogyasztók világszerte, így hazánkban is egyre nyomatékosabban követelik mindazon praktikus és kényelmi megoldásokat:

a hazai fogyasztók közel harmada, az európai átlag egynegyede keres, de egyelőre nem talál az életüket könnyebbé tevő termékeket.

Azonos mértékben (24-24 százalék) nyilatkoztak úgy, hogy kevés az egyszerűen használható árucikk, lehetne több, a kisebb háztartások igényeihez igazított termék (európai átlag 16 százalék, magyar átlag 17 százalék), és a kontinens egytizede, hazánkkal egyetemben, különleges igényeket kielégítő termékeket szeretne látni a boltok polcain.

Illusztráció Forrás: Pixabay

A technológia és az internet hétköznapokba való beágyazottsága kimagasló szerephez jut a vásárlási döntések során. Hazánkban 2020-ra a háztartások háromnegyede csatlakozik majd a világhálóra, és az egy főre jutó mobiltelefonok száma 1,19-ról 1,21-re emelkedik. Ez további kapukat nyit meg az online vásárlás előtt.

A piackutató 2018-as felmérése rámutat arra, hogy a magyarok leginkább divatárut, különféle utazásokat, számítástechnikai eszközöket és könyvet vásárolnak online,

ugyanakkor erőteljesen jön fel az étel-házhozszállítás – ez utóbbit százból harminc magyar fogyasztó kipróbálta már.

Illusztráció 123RF

A praktikum iránti egyre növekvő kereslet olyan, a hétköznapokat megkönnyítő termékek és szolgáltatások garmadája előtt nyitotta meg a kaput, mint például a kész- vagy on-the-go ételek, irodai vagy otthoni kiszállítási lehetőségek és az „on demand" szolgáltatások.

Globálisan a válaszadók harmada (33 százalék), itthon egynegyede jár étterembe vagy rendel ételt (Magyarországon 15 százalékuk legalább hetente egy alkalommal).

A gyorséttermek elvihető vagy helyben fogyasztható kínálatai, a street food térhódítása is mind szembeöltőbb: a Nielsen felmérése szerint a magyar válaszadók több mint fele járt gyorsétteremben az elmúlt hat hónapban.

Illusztráció Forrás: Daysoftheyear.com

„A magyar fogyasztók nyitottak az innovatív termékekre, közel egyharmaduk kifejezetten keresi az életét megkönnyítő termékeket. Emellett az európai átlagnál nagyobb mértékben hat ránk a közösségi média ereje: míg az európaiak egyötöde, addig a magyarok egyharmada szentel figyelmet a közösségi médiában megjelenő, termékekkel kapcsolatos tartalmaknak" – mondta Kurucz Péter, a Nielsen kereskedői kapcsolatok igazgatója.

Jóllehet, régiónként eltérő a praktikum iránti igény szintje,

a vállalat hat főbb tényezőt azonosított be, amelyek világszerte jelen vannak,

amikor az életünket megkönnyítő termékek iránti keresletről beszélünk. Ezek pedig a következők: urbanizáció, zsugorodó háztartásméret, zsúfolt városi közlekedés, változó nemi szerepek, generációs igények és a technológia hétköznapokba való beágyazottsága.