Egy amerikai szakértő sorra vette, milyen tulajdonságok jellemzik a haladó, környezettudatos vezetőt, melyről a Piacésprofit.hu írt.
Bob Langert harminc éve dolgozik a fenntartható üzleti gyakorlatok elterjesztésén, hamarosan könyve jelenik meg a McDonald's zöldüléséről az Egyesült Államokban.
Langert listába szedte, milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy cégét megreformáló üzleti döntéshozónak, hogy céljait elérhesse.
Szeresse a kihívást, hogy ő a fenntarthatóság „apostola". Ellenállással is fog találkozni, de ahhoz, hogy harcoljon a szavak szintjén éppúgy, mint a tettek és a források szintjén, ahhoz erősnek kell lennie.
Enélkül nem megy. A reformok csak úgy működnek, ha hiszünk bennük. Nem szabad elfelejteni, hogy másokat is meg kell tudni győzni az igazáról.
Egy reformer okos, sőt akár ravasz is. A fenntarthatósági megoldások sokszor újszerű megközelítést kívánnak.
Az ellenkezés jelen esetben pozitív tulajdonság. Kell hozzá a már hangoztatott erő és elszántság.
Fel kell ismerni a pillanatot, amikor nem az ellenkezés a megoldás a hatékony menedzselés érdekében. Mindig el kell tudni dönteni, hogy az ügy, vagy a cég érdeke a fontosabb.
A fenntarthatóságot is el kell tudni adni. Vidám üzenetek és optimizmus lehet a kulcs ebben. Ezzel könnyebben szerez a vezető támogatást a munkatársak között.
Többféle vezetői karizma létezik. A vezető akármelyiket birtokolja is, sosem szabad a dominancia szolgálatába állítani, hanem eszközként kell használni a közmegbecsülés kivívásához.
Soha nem szállhat a vezető fejébe a siker. A nagy horderejű változásokat sosem egy személy generálja, hanem emberek százai és ezrei. Ezért a dicsőség és a siker nem a vezető sajátja. A kimagasló és példaértékű zöld vezető azért teszi azt, amit tesz, mert tetőtől talpig azonosul az üggyel, meg van róla győződve, hogy jót tesz a társadalomnak.
A cikk a Piacésprofit.hu oldalán olvasható.