Manapság az online világ egyre nagyobb teret hódít hazánkban is, a mindennapi élet számos területén és az üzleti életben egyaránt. Ezt rengeteg vállalkozás felismerte, és próbálják kihasználni az online világ számos lehetőségét, azonban még mindig sok olyan, főként kis- és középvállalkozás van, amelyek azt gondolják, vállalkozásuk népszerűsítéséhez és az online térben való megjelenéshez elegendő csupán egy Facebook-oldal, nincs szükség saját honlapra. Legyen szó bármilyen területről – bármilyen termékről vagy szolgáltatásról –, az online jelenlét manapság már szinte mindenki számára nélkülözhetetlen követelmény - írja Csapó Gergely.
A vállalkozó arra is gondolhat, ha üzlete nem csak a fiatalokhoz szól, akkor tulajdonképpen nincs is szükség internetes megjelenésre. Mivel ma már az internetet nem csak a fiatalok használják, ezért online jelenlétre mindenképpen szükség van. De akkor elegendő-e egy közösségi média oldal?
Ahogy Csapó Gergely fogalmaz,
egy saját weboldal vagy egy vállalkozás számára létrehozott közösségimédia-profil nem helyettesítik egymást, csupán egymás kiegészítői.
Mindkettő hasznos lehet, azonban más célt szolgálnak. Például egy Facebook-oldal nem váltja fel a saját honlapot.
Egy Facebook oldalon nem lehet úgy kommunikálni, ahogy egy weboldalon. Csak fix formátumú tartalmak oszthatók meg, ezért ott egyedül a stílusunkkal, hangvételünkkel tűnhetünk csak ki, illetve a profil- és borítókép kiválasztásával. De itt véget is érnek a lehetőségek a vállalkozásunk bemutatása terén.
Egy weblap viszont a sajátunk, mi irányítjuk a megjelenését, nem idegeníthető el. Úgy struktúráljuk, ahogy mi akarjuk,
miközben például a Facebookon sokszor elvész az üzenetünk a médiazajban, ha egyáltalán sikerül kitűnnik a versenytársak közül.
Egy másik szempont, hogy
ha sürgős megoldást szeretnénk, akkor nem a Facebookon keresgélünk, hanem a Google-ban,
amely nem a Facebook találatokat fogja mutatni, hanem a weboldalakat. A weboldal Csapó Gergely szerint olyan, mint egy kirakat, nagyon sok mindent elárul a vállalkozásról, kialakítja a potenciális vevőben az első benyomást. Nem véletlen, hogy a weboldal az egyik leghatékonyabb marketing eszköz, melyet jól kihasználva sokat profitálhatunk belőle.
Weboldal nem csak azért kellhet, hogy a vevők egyáltalán megtaláljanak minket, hanem azért is, hogy a nyitva tartási időn túl is megtaláljanak és informálódjanak. Ez a vevő viszont nem érkezik meg weboldal nélkül. Aki pedig netán azt mondja, hogy weboldal nélkül is van elegendő vevője, az nem is tudja, hogy hány potenciális vevő találta meg helyette - a konkurenciát!
A közösségi médiának megvan a maga helye, de a weboldal plusz marketingcsatornát, egy másfajta kommunikációs formát jelent a vállalkozás számára, mely a honlappal együtt kiegészíthetik egymást.
A teljes cikk a Piacésprofit.hu weboldalán olvasható el.