Legutóbb augusztus elején írt a hazai sajtó a magyarországi adatvédelmi incidensekről, akkor 79 incidenst közölt az Adatvédelmi Hatóság.
Most majdnem újabb egy hónap eltelt, és már 129-nél tart ezek száma Magyarországon.
Akkori cikkünkben azt írtuk, hogy naponta átlagosan egy adatvédelmi incidens történik, de ha összehasonlítjuk az adatokat, akkor augusztusban ez a szám másfélszeresére nőtt. A növekedés valójában nem azt mutatja, hogy növekszik a problémák száma, csak azt, hogy a cégek egyre tudatosabbak. Nyugaton, ahol már hagyománya van az adatvédelmi bejelentéseknek, sokkal több ilyen jelzést kapnak a hatóságok.
Mint Péterfalvi Attila elmondta, „a cégek jelentős része értesült az új adatkezelési szabályozásról, és ennek megfelelően áttekintette adatkezelését. Az elmúlt évek vizsgálati tapasztalatai alapján kijelenthető, hogy a nagyobb cégek tudatosabbak voltak, és komolyabban vették az adatvédelmi követelményeket, azonban az utóbbi időszakban úgy látjuk, hogy a tudatosság egyre inkább megfigyelhető a kisebb cégek esetében is, de természetesen a nagyobb erőforrások miatt a nagyobb méretű cégek, cégcsoportok alaposabb felkészülést tudtak folytatni a GDPR-ra való felkészülés jegyében."
A GDPR hatályba lépése óta a magyar hatóság még nem azonosított a GDPR-rel kapcsolatos problémát vagy hiányosságokat a kkv-k körében.
A cégek eddig 129 adatvédelmi incidenst jelentettek be, melyek elsősorban közműszolgáltatóktól, telekommunikációs szolgáltatóktól és pénzügyi szolgáltatóktól érkeztek.
Péterfalvi Attila szerint a cégeknek érdemes előre felkészülniük az adatvédelmi incidensekre, hogy kész tervvel rendelkezzenek arra, hogy ki, mit köteles megtenni szervezeten belül egy adatvédelmi incidens bekövetkezése esetén.
A teljes cikk a Piacésprofit.hu oldalán olvasható el.