Egy cég akkor kerülhet a csőd szélére, ha jogilag a csődeljárásban még menthető, de a felszámolást egy olyan partner kezdeményezi, ahol tartozás halmozódott fel, amit a vállalat nem akar, vagy nem tud kifizetni - írja a Profitline.hu.
László Gábor, a Netlinx cégfejlesztő ügyvezetője szerint a legfontosabb ilyenkor a negatív tendenciák felismerése.
„Meg kell próbálni felismerni, mi okozza az elégtelen működést és tenni kell ellene, eközben folyamatosan figyelve, hogy történik-e bármilyen javulás. Amennyiben nyilvánvaló, hogy nem lehet megoldani a problémát saját erőből, specialistát kell megbízni a feladattal és követni az ő utasításait" – mondta az ügyvezető.
A probléma megoldásához ki kell szakadni abból a szemléletből, hogy mindent csak a cégtulajdonos maga tud megoldani, vagy azok, akik eddig is a cégben dolgoztak.
László Gábor nem csak egy szakterülethez ért a cég működésén belül, hanem egyenként fel tudja mérni az alapvető működési területek hatékonyságát. Ez segít abban, hogy megállapítsa, mely területekkel kell foglalkozni a gyors és hatékony fejlődés érdekében. Mivel a fejlesztési projektet is ő irányítja, ezért meg is lehet ezt valósítani.
László Gábor Budapest egyik legnagyobb kórházának eredményét mínusz 800 millió forintról plusz 1 milliárd forintra fejlesztette, egy autóipari beszállítónál pedig négy hónap alatt 140 millió forint eredménytöbbletet ért el.
„Eddig száz százalékos a sikerem az elvállalt cégeknél" – nyilatkozta a specialista.
Cikkünk a Profitline.hu írása alapján készült.