Két órám volt arra, hogy megmentsem a cégem"
– nyilatkozta Oliver a lapnak, majd hozzátette, hogy a kudarcból rengeteget tanult.
Oliver az étteremláncot 2008-ban indította el, hogy új, trendi ízeket vigyen a brit étkezési szokásokba, ezzel úttörő lett a piacon, azonban túl hamar és túl sok üzletet nyitott – igen gyorsan 40 étterem tartozott a lánchoz.
A sztárséf elmondta, hogy azóta az óvatosság híve, és akkor nyit csak egy újabb éttermet, ha az előző már stabilan működik.
A magas bérleti díjak, az alapanyagok árának emelkedése, és a növekvő bérek azonban elvitték az éttermek nyereségét, és 71,5 millió font veszteséget produkáltak. 2017-ben került a céghez
Will Wright, a KPMG partnere, aki az étteremlánc stratégiáját és növekedési ütemét újragondolta.
Ezután 12 éttermet bezártak, és 600 alkalmazottat elbocsátottak.
Jon Knight szintén 2017-ben érkezett a Jamie Oliver Restaurant Grouphoz és vezérigazgatói pozíciót vállalt, egy korábbi nyilatkozatában elmondta, hogy bár Oliver egy híres szakács volt, akinek megvették a könyveit, megnézték a műsorát, de mégsem az ő éttermébe mentek, hanem a konkurens lánchoz, és ez volt az egyik fő probléma.
Knight vezetésével most megpróbálják ezt a problémát megoldani azzal, hogy csökkentik az árakat, és komoly márkaépítésbe kezdenek.
A kudarcok ellenére Oliver azt mondta, továbbra is elkötelezett az éttermei felé, és a hibák kijavítása után biztos benne, hogy újjá tudja építeni a cégét.