Az, hogy a kínai vállalat 100 százalékosra növeli tulajdoni hányadát a japán gyártó Changan Suzuki nevű leányvállalatában, azt is maga után vonja, hogy a Suzuki kivonul a kínai piacról.
A kínai vállalat már korábban is jelen volt tulajdonosként a Suzuki ottani, 1993-ban indított cégében, de a mostani akvizícióval, immár a vállalat kizárólagos birtokosává vált. A kínaiak korábbi 50 százalékos tulajdonrészük mellé vásárolták meg a többit a japán anyavállalattól, írja az Asia Times.
A Suzuki azért döntött a kínai piac feladása mellett, mert az elsősorban kisméretű típusokra épített terjeszkedési stratégiája nem hozta meg a várt eredményt.
Az eladások 2011 óta évről évre csökkentek, mert a kínai vásárlók más gyártók típusait keresték inkább.
A cég az idei év első felében 24 900 járművet értékesített, ami nagyon gyenge eredménynek számít a hatalmas kínai piacon, és kevesebb, mint más gyártók egyetlen hónap alatt produkált eladásai.
Iparági értesülések már korábban is szóltak arról, hogy a japán gyártó elhagyhatja a kínai piacot, ezeket azonban a cég rendre cáfolta.
A most a jelképes 1 jüanért (40-42 forint) átadott tulajdonrész a másik cégben azt jelenti, a Suzuki véglegesen hátat fordít Kínának.
A cég két leányvállalattal, a Changhe Suzuki-val és a most eladott Changan Suzuki-val volt jelen Kínában, előbbit 23 éve alapította, és idén júniusban jelentette be felszámolását.