Casablancában jelentették be a Danone elleni tejháború végét

tej, üveg tej, pohár tej
TO GO WITH AFP STORY by Alice Ritchie, US-food-safety-farm In this photo illustration, whole milk is poured into a glass June 12, 2008 in Washington, DC. Thousands of Americans seek unpasteurized dairy products that enthusiasts say can cure everything from asthma to autism, despite it being illegal in many states on the grounds that it is unsafe. AFP PHOTO / TIM SLOAN
Vágólapra másolva!
Az április óta tartó tüntetéssorozat megtette hatását: a francia élelmiszeripari óriás, a Danone, engedett a marokkói fogyasztók nyomásának, és hajlandó csökkenteni pasztörizált tejtermékei árát.
Vágólapra másolva!

Az Africanews helyszíni riportjában emlékeztet arra, hogy a cég árpolitikája ellen már áprilistól tiltakoztak a francia gyarmati múltú Marokkóban.

A francia óriáscég vesszőfutása pedig év elején indult, amikor a marokkóiak a Danone termékek bojkottjára szólították fel egymást a közösségi médiában. A tiltakozások legfőbb oka a pasztörizált tejek árának emelése. A további kritikákat a cég felvásárlókkal szembeni magatartása, valamint reklámtevékenységének egyes elemei kapcsán fogalmazták meg.

A Reuters emlékeztet arra, hogy a Danone-csoport teljes értékesítési eredményeinek 2 százalékát a marokkói piac adja.

Casablanca a kontinens hatodik legnagyobb városa, valamint itt koncentrálódik Marokkó termelőüzemeinek több mint a fele Forrás: Shutterstock

A cég a tüntetésekbe forduló tiltakozási hullám hatására arról számolt be, hogy az év második negyedévében a tejértékesítésből származó bevétele 40 százalékkal csökkent az országban a korábbiakhoz képest. Emiatt még rövid távú reklámszerződéseket is fel kellett mondania, és a marokkói tőzsdén jegyzett leányvállalata is jelentősen csökkentette éves előrejelzéseit.

A cég azt mondta: fogyasztói bizalomvesztésnek tekintik a marokkói helyzetet.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy a nyilvános tiltakozások címzettje nem kizárólag a Danone volt. A marokkóiak a francia cég mellett az ország legnagyobb olajipari vállalatát, az Afriquia SMDC-t és az Oulmes ásványvízgyártó társaságot is támadták, szintén a termékek ára miatt. Ezek a cégek éppúgy várható éves bevételi eredményeik lefele módosítására kényszerültek, mint a Danone.

Illusztráció Forrás: AFP/Tim Sloan

A Danone nemrégiben a Facebook-oldalán jelentette be, hogy enged a vásárlói nyomásnak, és csökkenti a tejtermékek árát. Egyúttal azt igyekszik kommunikálni, hogy a vállalat nyitott a közvetlen vásárlói visszajelzésekre, és egyáltalán nem zárkózik el a fogyasztói elvárások kapcsán folytatott párbeszédtől.

A cég pénzügyi vezetője optimista: Cecile Cabanis egy, Bostonban adott nyilatkozatában azt mondta, a cég visszanyerte a vásárlói bizalmat.

Emmanuel Faber, a vállalat ügyvezetője ezzel egyidejűleg Casablancában azt nyilatkozta, az év eleji bojkott hatását még az év második felében is érezni fogja a vállalat, de már megkezdték az egyeztetéseket arról, hogyan lehetnének a fogyasztók szemében újra megbízható, keresett termékeket elfogadható áron kínáló cég.