A mesterséges intelligencia versenyelőnyt jelenthet a cégeknek

Tencent WeChat
--FILE--The English website of Chinese mobile messaging app WeChat, also known as Weixin in China, is shown on a computer display in Jinan city, east China's Shandong province, 13 March 2016. Tencent Holdings Ltd. reported a better-than-expected 47% rise in second-quarter net profit, as the Chinese internet giant's revenue from mobile games more than doubled. The strong second-quarter results come as Tencent is in the midst of completing its acquisition of Finland's Supercell Oy, the maker of the popular "Clash of Clans" mobile game, in a move that could further boost its revenue from games. China's biggest social-network company, which operates the popular WeChat messaging application, generates roughly half its revenue from games distributed through its two major social platforms and its own app store. Shenzhen-based Tencent said Wednesday that its net profit for the three months ended June 30 rose to 10.73 billion yuan ($1.61 billion) from 7.31 billion yuan a year earlier. Revenue jumped 52% to 35.69 billion yuan. Tencent's revenue from smartphone games more than doubled to 9.6 billion yuan in the second quarter.
Vágólapra másolva!
Az ügyfélszolgálatoknak egyre nagyobb szerepe lesz az ügyfelekért folytatott versenyben. Azok a cégek nyerhetnek, akik a lehető leggyorsabban jelennek meg az új kommunikációs csatornákon, így lehet a legjobban a fiatal generációt megszólítani. A digitalizáció azonban a hagyományos ügyfélszolgálatokat is hatékonyabbá teheti, és a vállalati kommunikációs csatornák integrálásával javítja a hatékonyságot és az ügyfélélményt. A kulcs mindehhez a mesterséges intelligencia.
Vágólapra másolva!

Bortnyák Adorján, a Geomant-Algotech Zrt. ügyvezetője a Digitalhungary.hu-nak nyilatkozva elmondta, hogy a vállalatok közti versenyben az ügyélélménynek egyre nagyobb szerepe van. Azokon a piacokon, ahol több hasonló szolgáltatás is elérhető,

azok a cégek lesznek sikeresek és hódíthatják el a konkurencia fogyasztói, akik invesztálnak a magas színvonalú ügyfélszolgálatba.

Technikailag ma sincs akadálya annak, hogy , hogy egy rendszerben kezeljék a cégek az ügyfelekkel folytatott ki- és bemenő kommunikációt, ami ma még kevesen használnak a gyakorlatban, holott az ügyfélélmény javításában ennek is szerepe lehet.

Minden működtetett kommunikációs csatornának megfelelően magas színvonalúnak kell lennie, aminek szervezési és informatikai költségei is vannak. A túl sok csatorna megfelelően magas színvonalon ezért üzletileg kivitelezhetetlen, hiszen nagyon drága lenne. Az ügyfélélménynek egységesnek kell lenni a különböző csatornákon, az egységes informatikai rendszerek használata ezt tudja segíteni.

Az ügyvezető kiemelte, hogy

a fiatal generáció részéről egyre nagyobb igény van az online megoldásokra, ők már nem akarják a telefont felemelni.

Ha valaki nem tud az igényeiknek megfelelő digitális ügyfélszolgálatot biztosítani, gyorsan lelépnek. Aki pedig hagyja őket elpártolni, annak a bevételei is gyorsan csökkenni kezdhetnek.

A WeChat-tel már nem csak csetelni, de fizetni is lehet Forrás: AFP/Imaginechina/Da Qing

A chat applikációk terén Kína jár a legelőrébb, a WeChat alkalmazás már messze nem csak üzenetküldésről szól, ezzel szinte mindenhol lehet fizetni, és ezen rendelnek meg termékeket és szolgáltatásokat is.

Azok a cégek, akik például Messengeren vagy más chat alkalmazásokon tudnak szolgáltatásokat kínálni, jobb eséllyel indulnak a fiatalabb generáció megnyerésért.

Egy friss tanulmány szerint az online vásárlások 61 százalékából nem lesz semmi, ha nem sikerül a szükséges információt megkapniuk a vevőknek. Inkább másnál veszik meg azt, ahol a kérdésükre választ kapnak. Érdemes ezért az online vásárlóknak minél egyszerűbb és hatékonyabb segítséget adni.

A teljes interjú itt olvasható el.